دریافت مجوز احداث دانشکده توانبخشی در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز احداث دانشکده توانبخشی در لرستان خبر داد‌.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایسنا،مهرداد ویسکرمی اظهار کرد: یکی از اولین اقداماتی که با کمک دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیگیری کردیم دریافت مجوز دانشکده توانبخشی بود که از جهت اشتغال، جذب متخصص و خدمت‌رسانی به استان خیلی مهم است.

وی افزود:یکی از مشکلاتی که ما داشتیم بحث پزشکان تعهدی مناطق محروم بود که قانون مجلس می‌گوید ۳۰ درصد پذیرش پزشکی باید صرف مناطق محروم شود با اولویت خود بچه‌های این مناطق و دانشگاه‌های مناطق محروم نیز تسهیل کنند که به خاطر تعهدات طولانی و شرایطی که داشت یا استقبال نمی‌شد یا کسانی که تحصیل آن‌ها تمام می‌شد مراجعه نمی‌کردند که در این زمینه نیز در کمیسیون آموزش این طرح را جلو برده و به قانون تبدیل کردیم.

ویسکرمی ادامه داد: تعهد پزشکان را متعادل و سقف کارانه را برداشتیم و در حال حاضر یک سوم دانشجویان ما در دانشگاه علوم پزشکی تعهدی هستند و در بحث کارانه و استخدام نیز تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفتیم که ماندگار شوند.

وی تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که پزشک با رغبت در منطقه محروم بماند و این قانون در آینده اثرات بیشتری خواهد داشت و طبق آن سهم خوبی به استان‌های محروم مانند لرستان می‌رسد.

ویسکرمی افزود: برخی از شهرهای ما یک نفر بیشتر فیزیوتراپ نداریم، برای شکل گیری دانشکده توانبخشی به چند رشته نیاز داریم مانند بینایی‌سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی که گرفتن رشته فیزیوتراپی خیلی سخت است و دانشگاه موفق به گرفتن آن نشده بود و الان با رایزنی‌هایی انجام شده رشته گرفته و دانشجوی آن نیز پذیرش شده است.

این نماینده مجلس گفت: داشتن این رشته به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بستگی دارد چون در حال حاضر مجوز یک ساله داده‌اند و اگر نتوانند شرایط لازم را فراهم کنند این مجوز لغو می‌شود.

انتهای پیام/