دستگاه های اجرایی استان آموزش و پرورش را یاری کنند

استاندار لرستان از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست به کمک آموزش و پرورش بیایند و با امکاناتی که دارند با هماهنگی آموزش و پرورش به رفع کمبودها کمک کنند.

به گزارش همای سعادت آنلابن، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر اعضاء برگزار شد.

زیویار در حاشیه این جلسه در مصاحبه با روابط عمومی، ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: روز معلم یکی از عزیزترین ایام است و متعلق به برگزیده ترین انسان هاست.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد:پروردگار متعال به عنوان رب و پرورش دهنده همه هستی را با هدایت پیامبران ادیان الهی در مسیر کمال قرار داده و این همان تعلیم و تربیت است که به کسوت شریف معلمی برمی گردد.

وی یکی از سخت ترین کارهایی که موجب تفاوت بشر با سایر موجودات می شود را تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بشر بر اساس قابلیت هایی که خداوند در وجودش قرار داده است تربیت می‌شود و این رشد و تغییر قابل مقایسه با سایر موجودات نیست و اگر کار معلم همراه با عشق نباشد، سختی های مسیر قابل تحمل نخواهد بود.

زیویار با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: آن عالم وارسته همه عمر و هستی خود را وقف تعلیم و تربیت کرد و آثار ارزشمند ایشان هنوز هم قابل استفاده است.

استاندار لرستان در ادامه در خصوص موضوعات جلسه امروز اظهار داشت: یکی از موارد مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش بحث بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس بود و با توجه به این که در دو سال اخیر دانش آموزان به دلیل بیماری کرونا شرایط آموزش حضوری را در کلاس به طور کامل نداشته‌اند ، دغدغه‌هایی در این زمینه وجود دارد که در دستور کار مدیران آموزش و پرورش قرار گرفته و در این جلسه نکات خوبی راجع به این موضوع مطرح شد و برنامه ریزی لازم برای جبران افت تحصیلی پیش آمده، انجام خواهد شد.

زیویار افزود: در بحث حقوقی در خصوص ملکی که در قالب کتابخانه و تحت نظر نهاد کتابخانه‌های استان در حال فعالیت است علیرغم اینکه مالکیت آن متعلق به آموزش و پرورش است اما از آنجایی که دو نهاد فرهنگی هستند تصمیم بر آن شد که نگاه حقوقی به این دو نداشته باشیم و با تشکیل کارگروهی از طرف هر دو دستگاه تبادل نظر و بررسی لازم انجام و اصل تعامل و همکاری بین دو دستگاه مورد نظر باشد و در جلسات بعدی گزارش مربوطه به منظور استفاده مطلوب از این ساختمان ارائه شود.

استاندار لرستان در ادامه گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش به کمبودها و کم و کسری های آن اشاره شد و مقرر شد از آن جا که امکانات دستگاه تعلیم و تربیت بسیار محدود است از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه ها استفاده شود و دستگاه های اجرایی استان آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

زیویار تصریح کرد: همکاری و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها مثل بسیج فرهنگیان،سپاه، شهرداری، راهداری و … شرایط را برای آموزش بهتر فرزندان این سرزمین فراهم می آورد.

انتهای پیام/