دستگیری شبانه شکارچی متخلف در منطقه‌ حفاظت شده «سفیدکوه»

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دستگیری شبانه شکارچی متخلف،توسط محیط بانان در این منطقه خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،چنگیز نیازی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:یک نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار دو راس گراز کرده بود در ساعت دو بامداد توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد دستگیر شد.

وی افزود:متخلف که به صورت شبانه و با استفاده از تاریکی شب به منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد وارد شده‌ بود،اقدام به شکار دو رأس گراز می‌کند که در حین انجام‌ این تخلف در ساعت دو بامداد امروز توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده دستگیر می‌شود.

نیازی گفت:از این متخلف دو لاشه شکار شده‌ گراز به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دو لول به همراه نه عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت:پس از دستگیری متخلف به پاسگاه محیط بانی کلدر منتقل‌ و بلافاصله صورتجلسه‌ تخلف تنظیم و پرونده‌ قضائی تشکیل شد و متخلف جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

نیازی در پایان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف با تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است،در صورت طغیان و افزایش بی رویه گونه گراز و تایید آسیب به باغات و کشاورزان،از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت تعدیل این گونه مجوز میرشکاری صادر می شود و در صورت هر گونه اقدام به شکار بدون مجوز، این امر بعنوان تخلف محسوب و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/