دفتر خوشه آبزی‌پروری لرستان، در خرم‌آباد افتتاح شد

در آستانه فرارسیدن ۲۱ مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک ایران، با حضور بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات استان، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها، عامل توسعه خوشه و جمعی از ذینفعان دفتر خوشه آبزی‌پروری استان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان،در این مراسم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، گفت: خوشحال و خرسندیم که در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم و سالروز حمایت از صنایع کوچک، شاهد افتتاح دفتر خوشه آبزی‌پروری لرستان هستیم.

بختیار رازانی ،اظهار داشت :مشارکت اداره کل شیلات استان در افتتاح این دفتر قابل تقدیر است، لذ جا دارد تا از حمایت و مشارکت مدیرکل محترم شیلات و مجموعه همکاران ایشان در واگذاری محل دفتر خوشه و مشارکت در تجهیز آن، تشکر و قدردانی کنم.

وی بر لزوم احداث شهرک تخصصی شیلات و ماهی‌های تزئینی در لرستان تاکید کرد و افزود: پرورش ماهی، به ویژه ماهی‌های تزئینی، تجارتی سودآور و البته تخصصی است که می‌تواند در تعامل و مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل شیلات لرستان، شرایط تحقق این مهم را فراهم کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی لرستان ، تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان آماده همکاری با اداره کل شیلات جهت احداث شهرک تخصصی شیلات و پرورش ماهی‌های تزئینی در هر یک از شهرستان‌های استان است، لذا در هر سطح و اندازه‌ای آماده همکاری با این مجموعه جهت همکاری هستیم.

رازانی، گفت: سال جهش تولید، مکملی برای سال رونق اقتصادی و همت مضاعف است و مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در مسیر حمایت از صنایع کوچک و متوسط از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی ،افتتاح دفتر خوشه آبزی‌پروری را سرآغاز فصلی نو در مسیر حمایت از فعالان این حوزه دانست و تصریح کرد: انشاالله با تلاش عامل توسعه خوشه، همراهی دستگاه‌های مرتبط و همکاری ذینفعان و نهادهای پشتیبان، چشم‌انداز روشنی در انتظار این صنعت است و مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان و معاونت صنایع کوچک این شرکت از همه ظرفیت‌های حمایتی موجود جهت توسعه آن استفاده خواهد کرد تا شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

در ادامه این جلسه، کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان نیز در سخنانی گفت: اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در افتتاح و راه‌اندازی خوشه آبزی‌پروری استان، فال نیکی در مسیر رسیدن به اهداف اداره کل شیلات استان است.

وی، افزود: اداره کل شیلات لرستان آماده هرگونه همکاری مالی و معنوی جهت توسعه خوشه آبزی‌پروری است که واگذاری یک واحد در اداره شیلات شهرستان خرم‌آباد جهت راه‌اندازی دفتر این خوشه، نخستین اقدام حمایتی است.

بیرانوند، ادامه داد: احداث شهرک تخصصی شیلات پیشنهاد خوب و مطلوبی است اما، عدم استقبال فعالان در شرایط موجود شاید به صرفه نباشد، لذا احداث بخش تخصصی شیلات و پرورش ماهی‌های تزئینی مورد تاکید این اداره کل است و در این مسیر آماده بررسی کارشناسی و عقد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی، تاکید کرد: نگاه عمیق شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در تاسیس و راه‌اندازی خوشه‌‌هایی همچون خوشه عسل، خوشه فرش دستباف و خوشه آبزی‌پروری، بی‌شک برکات مثبتی در آینده نزدیک به همراه خواهد داشت که قابل تقدیر است.

مدیرکل شیلات لرستان، گفت: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته و تحقق برنامه‌های عمل تنظیمی و ترسیمی، شاهد رشد و توسعه خوشه آبزی‌پروری لرستان باشیم.

انتهای پیام/