دومین مرحله طرح ملی «آموزش هنر برای همه» در لرستان آغاز شد

معاون هنری، سینمایی و سمعی‌ بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» ذیل فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی وزارت فرهنگ در سراسر استان آغاز شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،سید غلام‌رضا نعمت‌پور، در این‌باره گفت: دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی وهنری در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمترتوسعه یافته و مرزی آغاز شده است و ثبت نام در این طرح تا ۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح دارای اهداف مهمی در دو بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری در سراسر استان و توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های فرهنگی و هنری و… اجرا می شود.

نعمت‌پور گفت: در اولین مرحله ثبت نام این طرح در لرستان، بیش از هزار و ۳۰۰متقاضی در سامانه آموزش هنر ثبت نام کرده بودند که دوره های آموزشی آنها تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار و گواهی‌های شرکت در دوره برای هنرجویان صادر شده است.

وی با تاکید بر رایگان بودن این طرح اضافه کرد: در این مرحله ۳۵ رشته هنری به صورت عمومی و برای هر استان با تأکید بر احیاء و تقویت هنرهای بومی و محلی بین ۲تا ۵ رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است.

نعمت‌پور گفت: آموزش‌های ارائه شده در این طرح با استفاده از ظرفیت استادان و مراکز آموزش‌های هنری برگزار می‌شود و کلاس ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته پس از پایان مهلت ثبت نام آغاز خواهند شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح، به سامانه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی http://amoozeshehonar.farhang.gov.ir/ (بخش آموزش هنر برای همه) و یا ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/