رایگان شدن آموزش در انجمن سینمای جوان در استان‌های کم‌برخوردار

خزاعی از رایگان شدن آموزش در انجمن سینمای جوان در ۱۲ استان کم‌برخوردار و دفاتر خرم‌آباد و بروجرد خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با اهالی سینما استان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال اجرای عدالت در خدمات‌رسانی به همه استان‌ها هستیم،اظهار کرد: همه جای سینمای ایران فقط تهران نیست، در دوره جدید به دنبال توسعه و رونق سینمای بومی استان‌ها هستیم تا با نگاه بومی و استانی برای استان‌ها فیلم‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با نگاه عدالت‌محوری می‌توان مسائل بومی و اجتماعی استان‌ها را مطرح کرد،افزود: با استفاده از توان و ظرفیت استان‌ها، باید فیلمسازان بومی را تقویت کنیم.

خزاعی با اشاره به مصوبات شورای عالی سینما و نگاه جدی مسئولان به حوزه سینمای جوان،گفت:مهم‌ترین مصوبه‌ای که در شورای عالی سینما تصویب شد، مربوط به استان‌هاست که درباره تجهیز و زیرساخت دفاتر سینمای جوان است.

وی با بیان اینکه آینده سینمای ایران محقق نخواهد شد مگر نسل جدیدی از شهرستان‌ها وارد سینما شوند،گفت:حمایت جدی از نیروی انسانی توانمند که از شهرستان‌ها وارد سینما می‌شوند باید صورت بگیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به فیلم‌سازی مستند نیز گفت: برای توسعه سینمای مستند باید از استان‌ها و توان استانداری‌ها استفاده کنیم و بودجه خوبی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز گسترش سینمای تجربی داشته باشیم.

خزاعی با اشاره به تصویب ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه برای۱۰۰ دفتر سینمای جوان و تسهیل فیلم‌سازی در استان‌ها،گفت:این بودجه فقط برای زیرساخت نیست و برای تجهیزات نیز دفاتر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که فیلمسازان در استان‌ها حداقل امکانات اولیه را داشته باشند.

وی اضافه کرد: استان لرستان با داشتن تنها ۷ سالن در میان استان‌های کم‌برخوردار در حوزه سینماست که نیازمند ایجاد زیرساخت برای توسعه سینما در این استان است.

خزاعی افزود: یکی از کارهای مهم در دولت سیزدهم حمایت از فیلم اولی‌هاست که با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال آموزش و توسعه دانش فیلم‌سازی هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال کشف استعداد در حوزه سینمای جوان هستیم، افزود: با رایگان شدن شهریه در سینمای جوان می‌توانیم زمینه جذب استعدادهای درخشان را در حوزه سینما داشته باشیم و حداقل در ۱۲استان کم‌برخوردار قطعاً‌ آموزش رایگان خواهد بود و هزینه آن از سوی سازمان سینمایی به دفاتر انجمن سینمای جوان پرداخت خواهد شد.

گفتنی است،در این نشست با پیشنهاد انجمن سینمای جوان لرستان، مبنی بر رایگان بودن آموزش در دفاتر خرم‌آباد و بروجرد موافقت شد.

در ابتدای این نشست صمیمی، جمعی از اهالی سینما و سینماگران لرستان به بیان مشکلات، مسایل و موضوعات مختلف در حوزه سینمای لرستان پرداختند.

انتهای پیام/