رتبه ی ۲۸ دانشگاه لرستان در بین دانشگاه های جامع کشور/افتتاح تقاطع غیر همسطح در هفته دولت

رئیس دانشگاه لرستان،از کسب رتبه ی ۲۸ این دانشگاه در بین ۱۱۰ دانشگاه جامع کشور خبر داد و گفت:پروژه غیر همسطح دانشگاه در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش همای سعادت،علی نظری در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه،حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌ کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، معاونان دانشگاه و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه در سالن جلسات شهید “میربهرسی” دانشگاه برگزار شد، جایگاه قلم را جایگاهی ارزشمند و قدسی به شرط آنکه در چارچوب توحید و اندیشه ناب الهی باشد، عنوان کرد و گفت: رسالت قلم آن است که انسان را ارتقاء می‌دهد و به معراج می‌رساند.

وی افزود: رسانه‌ها به‌دنبال کشف حقایق هستند، این یک رسالت انبیایی است، از بُعد دیگر، معلمان و استادان دانشگاه هم چنین رسالتی را برعهده دارند، آن‌ها هم به‌دنبال کشف حقایق هستند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: رابطه بین رسانه و دانشگاه یک رابطه دوسویه و تعامل دوطرفه است و هر دو، رسالت کشف حقیقت را برعهده‌ دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باعث جاودانگی رسانه‌ها می‌شود این است که قلم را در راه ترویج تعالیم قرآن کریم و پاسداشت شهدا به‌کار ببرند، ادامه داد: خوب است رسانه‌ها از یک سو مطالبات مردم را منعکس و پیگیری کنند و از سوی دیگر، به کارگزاران برای رفع مشکلات جامعه، کمک کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها رسالت دارند فرهنگ عمومی جامعه را ارتقاء بدهند چرا که ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

نظری با بیان اینکه در یکسال گذشته اقدامات خوبی در دانشگاه صورت گرفته است و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است،گفت:ترکیب نیروی انسانی که در این دانشگاه وجود دارد ترکیب جوانی و نشاط همراه با تجربه و دانش است.

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد: از برنامه‌های مهم دانشگاه لرستان حرکت‌ کردن در مسیر تقویت و ارتقای ابعاد بین‌المللی دانشگاه است، در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی بین این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای همسایه و غیرهمسایه منعقد شده است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه بودجه عمرانی که به این دانشگاه اختصاص داده شده است رشد قابل توجهی داشته است از تلاش برای جذب اعتبارات لازم برای دانشگاه لرستان در سطح ملی و وزارتخانه خبر داد.

وی عنوان کرد: این دانشگاه امسال وارد ۴۰ سالگی فعالیت می شود و بین دانشگاه های ۲۰ تا ۴۰ سال کشور در رتبه پنجم قرار گرفته است و در بین دانشگاه‌های جامع کشور و وزارت علوم و از بین ۱۱۰ دانشگاه، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

نظری با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح ،گفت: برای این پروژه، ۳۰ میلیارد تومان بودجه از محل مصوبات سفر دولت در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ی آن جذب شده است و امیدواریم تا ابتدای مهرماه سال جاری، افتتاح شود.

رئیس دانشگاه لرستان در خصوص رابطه دانشگاه با صنعت تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته، مأموریت هایی برای دانشگاه تعریف کردیم که ریل گذاری دانشگاه نیز بر همان اساس پیش می رود و افتتاح دانشکده منابع طبیعی، نمونه بارز ارتباط دانشگاه و صنعت است.

وی تصریح کرد: در این مدت، دانشکده شیمی افتتاح و دانشکده منابع طبیعی نیز ایجاد شد که هر دو دارای ظرفیت‌های فاخر نخبگانی هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خبر داد: در بخش پژوهانه اساتید دانشگاه لرستان نیز خوب عمل شده است، به‌گونه‌ای که حدود سه میلیارد تومان به این موضوع مهم اختصاص داده شده است.

نظری با اشاره اینکه سال گذشته مجوز جذب ۱۰۰ نفر هیئت علمی جدید در قالب دو فراخوان برای دانشگاه را اخذ کرده‌ایم، گفت: با این تعداد، مجموع اعضای هیئت علمی ما به حدود ۴۵۰ نفر خواهد رسید.

وی به برگزاری چندین جشنواره و کنگره ملی درسال جاری اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال یادواره بزرگ شهدای دانشجویی لرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه امسال همچنین کنفرانس ملی و بین‌المللی ریاضی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این یک رویداد مهم علمی است و چند چهره بین‌المللی ریاضی به‌ صورت مجازی در این کنفراس که توسط دانشکده علوم پایه دانشگاه برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

نظری از برگزاری سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت، از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره برای اولین بار است که در دانشگاه لرستان برگزار می شود و این هم از جمله موفقیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی استان و دانشگاه لرستان است.

وی افزود:دانشگاه لرستان در راستای تقویت نهضت ترجمه از درون به بیرون، ترجمه زندگی‌نامه شهدای استان به سایر زبان‌های دنیا از جمله زبان‌ انگلیسی را آغاز کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه دانشجویی ساکن هستند، از درخواست برای احداث مسکن و خوابگاه دانشجویان متأهلی با همکاری راه و شهرسازی و بانک با ظرفیت دو هزار واحد در استان خبر داد.

وی ادامه داد:در خصوص قانون حمایت از جوانی جمعیت، ۵۰ هکتار یکی از خوابگاه های مجردی نیز به خوابگاه متاهلی تبدیل خواهد شد.

نظری گفت:بر اساس قانون حدود ۶ میلیارد تومان سهم دانشگاه لرستان برای ایجاد خوابگاه متاهلی است که کافی نیست بنابراین باید دستگاه های اجرایی در این خصوص همکاری و کمک کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان را در راستای مهارت آموزی نیز حمایت می کنیم، عنوان کرد:در دانشگاه لرستان کارگاه‌های مهارت‌افزایی با هدف « هر دانشجو یک مهارت» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/