کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

رجب ماه استغفار و توبه

کارشناس مسائل دینی گفت:رجب ماه استغفار و توبه است و انسان از خداوند طلب مغفرت و آمرزش می‌کند.

حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک در گفتگو با سفیرافلاک،با اشاره به فرارسیدن ایام ماه رجب، اظهارداشت: ماه مبارک رجب هفتمین ماه قمری است که جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و ماه استغفار و توبه است یعنی انسان از خداوند طلب مغفرت و آمرزش می‌کند.

وی افزود: رجب ماه خداست و استغفار در گفتار و رفتار سبب ترک گناه، زشتی و برجستگی روح و بُعد حقیقی می‌شود، در این ماه کار نیک و بد دو برابر محاسبه می‌شود و برای گناه مراقبت ویژه نیاز است.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: در ماه‌های دیگر مستحب است که انسان سه روز در ماه روزه بگیرد اما در ماه‌های رجب و شعبان مستحب است انسان در همه روزها روزه بگیرد.

فاطمی‌نیک با اشاره به مناسبت‌های مهم ماه رجب یادآور شد: ماه رجب با ولادت امام باقر(ع) آغاز می‌شود و میلاد امام جواد(ع)، حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مبعث پیامبر(ص) و… در این ماه قرار دارند؛ مبعث دریچه‌ای برای ولایت، نبوت و یادسپاری مأموریت رسالت نبی اسلام است.

وی بیان کرد: ماه رجب دریچه ورود به ماه رمضان است و استغفار از این ماه آغاز می‌شود، ماه رجب با شعبان آذین بسته می‌شود و این دو ماه انسان را به درستی و نیکویی وارد رمضان می‌کنند، در این سه ماه یک کلاف بندگی و رفتار مراقبتی دور انسان می‌پیچد که در ماه‌های دیگر خوب زندگی کند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به سنت اعتکاف در ماه رجب خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند در این ماه با مجموعه‌ای از مراقبت‌ها و رفتارها رابطه خود باخدا را بهتر کند که نورانیت به نمایش گذاشته شود.

فاطمی‌نیک تصریح کرد: خدای متعال از ورودی‌های ماه رمضان یعنی ماه‌های رجب و شعبان، فضاهایی را در اختیار انسان قرار داده که به سمت امید و درگاه الهی برویم و با مجموعه‌ای از اذکار، مراقبت‌ها و مسئولیت‌ها خود را به خداوند نزدیک کنیم.

انتهای پیام/