رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

رشد ۱۴درصدی تولید محصولات کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رشد ۱۴ درصدی تولید محصولات کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سید عماد شاهرخی،در جلسۀ شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: میزان تولید سیب قبل از دولت سیزدهم ۶۵ هزار تن بود، درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار تن رسیده‌است.

وی اضافه کرد: میزان تولید سالانۀ انار در باغات لرستان ۵۵هزار تن در قبل از دولت سیزدهم بود و این رقم اکنون به ۷۰هزار تن افزایش پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان، یادآور شد: برداشت سالانه زردآلو از باغات لرستان تا قبل از دولت سیزدهم ۲ هزار و ۵۰۰ تن بود، درحالی‌که این رقم اکنون به ۲هزار و ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرده‌است.

شاهرخی بیان کرد: تولید نخود در مزارع لرستان قبل از دولت سیزدهم ۱۶هزار و ۵۲۷تن بود، اما این رقم در دولت سیزدهم به ۴۳هزار و ۵۹۳تن افزایش پیدا کرده‌است.

وی با اعلام اینکه تولید کل حبوبات لرستان قبل از دولت سیزدهم ۶۲هزار و ۹۴۲ تن بود، یادآور شد: حجم تولید حبوبات به ۸۷ هزار و ۴۳۴ هزار تن افزایش پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در طرح جهش تولید به ۳۷۰هزار هکتار در سال گذشته افزایش پیدا کرده‌است.

شاهرخی با بیان اینکه ۵۳۲دستگاه ادوات کشاورزی با اعتبار ۶۶۹میلیارد ریال در سال گذشته جذب شد، تأکید کرد: این رقم از لحاظ اعتباری ۱۷۷درصد افزایش و از لحاظ تعداد دستگاه ۱۰۸درصد افزایش داشته‌است.

شاهرخی اضافه کرد: مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۲۳۴هزار هکتار از اراضی لرستان در امسال انجام شده‌است که نسبت به سال گذشته ۱۱درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۴درصدی محصولات کشاورزی بودیم، خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که تولیدات بخش کشاورزی ظرف برنامۀ پنج ‌ساله ۲۵درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم از ۷ هزار تن به ۱۲هزار تن رسیده‌است و برنامۀ ما این است که این رقم به ۱۸ هزار تن برسد.

شاهرخی با اشاره به احیا و مرمت ۸۰ قنات و بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپاژ در دولت سیزدهم، گفت: دو ایستگاه پمپاژ دیگر هم ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، احیای ۲۳۹واحد راکد و بهره‌برداری از ۳۳۰پروژه بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در لرستان برشمرد و اذعان کرد: برنامۀ ما این است که این استان را به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور در طی یک برنامۀ پنج ساله تبدیل کنیم.

انتهای پیام/