رشد ۲۳ درصدی تجهیزات و ماشین آلات صنعت چاپ در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در یازدهمین جشن صنعت چاپ لرستان گفت: با تلاش ها و حمایت های صورت گرفته، در زمینه تجهیزات و ماشین آلات چاپ در استان ۲۳ درصد رشد داشته ایم .

‍ به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود در تالار ماه حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک روز پژوهش به تمامی پژوهشگران استان، گفت: از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر استان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران استان می خواهیم در زمینه ” نه گفتن به تجمعات و دورهمی های خانوادگی در شب یلدا ” پیشقدم بوده و مردم را به این موضوع ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آداب و رسوم، شب یلدا همواره فرصتی بوده تا خانواده با حضور در منزل پدر و مادر و در دورهمی های صمیمی، این شب را جشن می گیریم، اما در شرایط حساس کنونی و بالا بودن احتمال ابتلا به کرونا در اینگونه محافل، لازم است در راستای حذف سلامت همه اعضای خانواده، دید و بازدید های شب یلدا را به صورت تلفنی و تصویری برگزار کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستاندر ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه روشن تمدن در لرستان، ابراز داشت: لرستان در حوزه فرهنگی و هنری از پیشینه روشن تاریخی برخوردار است که دیوارنگارهای میرملاس و هومیان و کاوش های غار کلدر بخشی از این تمدن را به تصویر می کشد.

فتایی افزود: سربازان فرهنگ و هنر لرستان در وضعیت سخت کنونی و علی رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی، سنگر خویش را خالی نگذاشته و در زمانی که به گفته مقام معظم رهبری « کشور در جنگ نرم و جنگ اقتصادی با دشمنان نظام به سر می برد » با تمام توان در مسیر توسعه فرهنگی استان گام برمی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در نزدیک به دو سال گذشته توان صنعت چاپ استان معادل ۲۸/۵ ورق افزایش یافته و شاهد رشد ۲۳ درصدی در زمینه تجهیزات و ماشین آلات چاپ بوده ایم که لرستان را به قطب این صنعت در غرب کشور مبدل ساخته است.

وی سپس به حمایت گسترده از فعالان و تلاشگران صنعت چاپ استان اشاره کرد و گفت: جای خرسندی است که امروز شاهد حضور بانوان توانمند لرستانی در این عرصه و همچنین در حوزه نشر هستیم که می تواند خلاقیت و مسئولیت پذیری در این زمینه ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/