رعایت سرعت مطمئنه یکی از عوامل کاهش تصادفات است

رئیس پلیس راه لرستان عدم رعایت سرعت مطمئنه را یکی از عوامل اصلی تصادفات دانست و گفت: چون اگر سرعت مطمئنه به درستی رعایت شود جلوی بسیاری از خطرات و حوادث را می گیرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سرهنگ ” محمد زارعی ” ، با بیان این خبر اظهار داشت: عدم رعایت سرعت مطمئنه را باید یکی از عوامل اصلی تصادفات دانست. تحقیقات پلیس نشان می دهد، یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان وسایل نقلیه موظفند در تقاطع هایی که چراغ راهنمایی و یا مامور راهنمایی و رانندگی یا تابلوی ایست نداشته باشد، سر پیچ ها، جاده های باریک و بطور کلی در محل هایی که موانعی در مسیر حرکت آنان قرار داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی، مه یا کولاک و مانند آنها، از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت نمایند.

زارعی با اشاره به اینکه زمانی که رانندگان در حال رانندگی هستند وظیفه دارند تمام حواس خود را متوجه راه و سایر استفاده کنندگان از راه نموده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشند. آگاهی از خطرات می تواند کمک موثری در تصمیم گیری بموقع داشته باشد، رانندگان باید همیشه با سرعتی حرکت کنند که در مواقع خطر به راحتی وسیله نقلیه را متوقف کنند. این شرایط قابل پیش بینی نبوده و هرموقع ممکن است پیش بیاید.

رئیس پلیس راه در پایان به رانندگان توصیه کرد: همیشه در هنگام رانندگی سرعت مناسب اتخاذ کنند و فاصله کافی را با وسیله نقلیه جلویی در نظر بگیرند. اگر فاصله اتومبیل با وسیله نقلیه جلویی کم شد، با کاهش سرعت، فاصله را باید زیادتر کرد در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد. بنابراین با رعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می توان از بروز تصادف جلوگیری نموده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده ها نباشیم.

انتهای پیام/