سازمان بسیج هنرمندان لرستان با اعطای تسهیلات از آثار فاخر حمایت می کند

مسئول بسیج هنرمندان لرستان، گفت:این سازمان با اعطای تسهیلات بانکی به افرادی که صاحبان آثار فاخری هستند،جهت پذیرش بهتر در جامعه از آنها حمایت می کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،فریدون کریمی والا در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی لرستان به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی ۶۵۴۹ شهید استان، اظهار کرد:سازمان بسیج هنرمندان با توجه به رسالت ذاتی که همان اعتلای فرهنگ هنر ناب انقلاب اسلامی در عرصه جامعه است بر خود واجب می‌داند از همه هنرمندان به ویژه هنرمندان صنایع دستی که در حوزه اشتغال و تولیدات اقتصاد مقاومتی با جامعه همکاری دارند، حمایت کند.

وی افزود: نخستین جشنواره و نمایشگاه دست‌آفرین‌های هنر ایرانی لرستان گرامی‌داشت کنگره ملی ۶۵۴۹ شهید استان با همکاری میراث فرهنگی لرستان برپا شد که آثار برگزیده آن به جشنواره کشوری صنایع دستی که بهمن ماه در تهران برگزار می‌شوند راه خواهد یافت.

مسئول بسیج هنرمندان لرستان حمایت از صنایع دستی را از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این نمایشگاه بستر و شرایط مناسبی برای ترویج ، توسعه و احیای صنایع دستی به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی هر مرز و بوم است که می تواند در جهت کاهش مشکل بیکاری موثر باشد و در این زمینه باید همگان به آن اهتمام ورزند و توجه ویژه داشته باشند.

کریمی والا گفت: صنایع دستی علاوه بر اینکه معرف اصالت، فرهنگ و هنر ایرانی ماست می‌تواند محرک رونق اشتغال‌زایی و افزایش سرانه درآمد استان نیز باشد، بنابراین آمادگی داریم در سپاه استان از طریق بسبج سازندگی، تولیدات صنایع دستی را خریداری و با این کار شاهد شکوفایی بیشتر این هنر و صنعت باشیم.

گفتنی است، آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان لرستان، در مجموعه فرهنگی تاریخی “قلعه فلک‌الافلاک” برگزار شد.

انتهای پیام/