ساماندهی و حفاظت از پادگان ۰۷ با همکاری ارتش

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان از ساماندهی و حفاظت از پادگان ۰۷ خرم‌آباد با همکاری ارتش خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،عطا حسن‌پور امروز سه شنبه اعلام این خبر گفت:در نشست با سرهنگ آذین فرمانده تیپ ۲۸۴ لرستان و دیگران فرماندهان این تیپ بر همکاری و تعامل دو جانبه در خصوص ساماندهی پادگان ۰۷ خرم‌آباد و دیگر بناها و اماکن تاریخی در اختیار ارتش تاکید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محوطه و ۱۱ ساختمان قدیمی پادگان ۰۷ خرم آباد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، ضروری است نسبت به حفاظت و نگهداری از این مجموعه با همکاری ارتش جمهوری اسلامی و بر اساس ضوابط میراث‌فرهنگی اقدامات لازم انجام شود.

حسن پور به وجود چند اثر تاریخی از جمله معبد مهری و یک آسیاب در پادگان باباعباس خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: معبد مهری با بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سال قدمت توسط ارتش جمهوری اسلامی سالم نگهداری شده و برای حفاظت از آن با همکاری میراث‌فرهنگی مرمت آن بزودی آغاز خواهد شد.

بیان داشت:چندین تپه و اثر تاریخی، فرهنگی در دیگران پادگان‌های ارتش در لرستان نیز وجود دارد که حفاظت از آن توسط ارتش به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

سرهنگ آذین فرمانده تیپ ۲۸۴ لرستان نیز در این نشست از آمادگی ارتش برای همکاری و تعامل در راستای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی در پادگان های استان خبر داد.

انتهای پیام/