سامانه بارشی در راه لرستان

بر اساس اعلام هواشناسی لرستان، از بامداد چهارشنبه با ورود موج اصلی سامانه بارشی، شاهد بارندگی و بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های استان خواهیم بود.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ، اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، با نفوذ امواج اولیه سامانه بارشی به نیمه غربی کشور تا اوایل شب افزایش پوشش ابر و در مناطق بادخیز گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتاً شدید لحظه‌ای پدیده‌های غالب در سطح منطقه خواهند بود.

از بامداد چهارشنبه با ورود موج اصلی این سامانه بارشی در همه نقاط استان شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، در مناطق سردسیر شمال و شرق، مناطق کوهستانی، ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، مه آلود شدن هوا، در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ و کاهش دما خواهیم بود.

همچنین طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برای مناطق جنوب شرقی استان رگبار باران، گاهی رعد و برق و رگبار برف و برای سایر نقاط بارش‌هایی به صورت رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتاً شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

با توجه به مقدار و شدت بارش‌ها اثر مخاطره ناشی از این سامانه آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی خواهد بود.
از نظر نوسانات دمایی، طی ۲۴ ساعت آینده تغییرات محسوسی در روند دماهای روزانه مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/