پس از ۱۲ سال؛

سد «تاج امیر» در لرستان آبگیری شد

با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،سد «تاج امیر» در شهرستان دلفان پس از ۱۲ سال آبگیری شد.

به گزارش همای سعادت، امروز سه شنبه آئین آبگیری از سد «تاج امیر» با حضور داوود منظور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و جمعی از مسئولان در شهرستان دلفان برگزار شد.

داوود منظور ،معاون رئیس جمهور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه سد «تاج امیر» شهرستان دلفان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی در منطقه محروم دلفان است و با قرار گیری در بین مصوبات سفر دولت، شتاب گرفت، اظهار داشت: با تخصیص‌های صورت گرفته، این سد به‌زودی آبگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این سد ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری و روستاها و شهر نورآباد را تأمین آب می‌کند، گفت: راهبرد دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و بنا ندارد که طرح جدیدی را شروع کند.

منظور از افتتاح هزار و ۷۰۰ طرح و پروژه در کشور در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص‌های بیشتری که برای لرستان در نظر گرفته می‌شود، به شتاب گیری آبادانی استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماهه امسال به لرستان اختصاص پیدا کرده و در باقی مانده سال نیز هزار میلیارد تومان به لرستان اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: برای سال آینده ۴۰ پروژه با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان را در لرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/