سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری برای افتتاح فاز اول شرکت سیلیکون متال بروجرد / زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر فراهم می شود

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان ،گفت : شرکت سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش بینی شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، بختیار رازانی در بازدیدی که به همراه استاندار ، مقصودی نماینده بروجرد در مجلس از شهرک سیلیکون و نانو فناوری شهرستان بروجرد داشت ، اظهار داشت : علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است در این صنایع تولید خواهد شد.

وی افزود : در حال حاضر نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می شود.

رازانی ، چین را یکی از موفق ترین کشورها در تولید سلولهای خورشیدی و بزرگترین تولید کننده با تکنولوژی برتر در سطح جهان عنوان کرد و با بیان اینکه شهرک سیلیکون متال بروجرد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، گفت : بخشی از ماشین آلات پروژه در همین شرکت طراحی و ساخته شده و ۱۰۵ تریلی ماشین‌آلات، طی دو ماه گذشته از کشور چین وارد کشور و شهر بروجرد شده است و کارخانه جهت راه اندازی فاز اول در محل مورد نظر استقرار یافته که با تکمیل آن شاهد اشتغال صدها جوان در منطقه بروجرد و اشترینان خواهیم بود .

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت افزود : شرکت سیلیکون متال ، نمونه بارز و گام بزرگی در جهت عملی کردن شعار جهش تولید است.

وی این شرکت را در سطح ملی و خاورمیانه ، بی نظیر و موفقیتی ارزشمند برای کشورمان عنوان کرد و با بیان اینکه این پروژه می تواند یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ مگاواتی تولید کند امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد اجرا و بهره‌برداری از فاز اول آن باشیم.

رازانی ادامه داد : در حال حاضر ، راه اندازی این پروژه بزرگ ، نیاز به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم با تدابیر ویژه، تامین و کار فاز اول به پایان برسد.‌

سرپرست سازمان صمت خاطر نشان کرد : شرکت سیلیکون متال ، ظرفیت تولید ۳۴ هزار تن در سال را دارد، ۵۰ میلیون دلار برای راه اندازی فاز اول آن پیش بینی شده است و با توجه به افق دید بلند مدت ، در صورت اجرای کامل ۵ فاز نیاز به ۸۰ هکتار زمین دارد.

انتهای پیام/