سهم ۲۵ درصدی رومشکان از کرونا استان فقط در یک روز

طبق آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان سهم رومشکان از بین مبتلایان به کرونا در استان ۲۵ درصد یعنی ۱۱ نفر از ۴۴ نفر است.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ در حالی دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ خبر داد که سهم رومشکان از بین مبتلایان به کرونا در استان ۲۵ درصد یعنی ۱۱ نفر از ۴۴ نفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش با احتساب ۱۱نفر جدید به آمار رومشکان، تعداد مبتلا های این شهرستان به عدد ۴۵ رسید و این یعنی شرایط حاد و قرمز برای شهرستانی که حتی یک بیمارستان سطح پایین برای پذیرش و درمان  بیماران کرونایی ندارد و البته بیش از این تعداد قابل ملاحضه ای نیز از پرسل خدوم شبکه بهداشت رومشکان نیز به کرونا مبتلا شده که در جای خود جای بحث و بررسی دارد.

متاسفانه با توجه به اینکه تا کنون تعداد ۱۰۰ نفر از هم استانی ها به علت کووید ۱۹ آنهم با تلاش شبانه روزی کادر درمان و همچنین تجهیزات و امکانات مناسب، جان باخته اند و این باعث نگرانی در بین مردم محروم رومشکان شده است که با ادامه دار شدن این شرایط و عدم امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی چگونه میتواند با این بیماری مقابله کنند.

امیداوریم مدیران و مسئولان ارشد استانی در این خصوص اقدام عاجل نموده و با احداث یک بیمارستان صحرایی توسط دلاور مردان سپاه یا ارتش در کنترل این شرایط به کمک مردم رومشکان بروند تا عرصه بیش از این بر آنها تنگ نشده است و لازم نباشد بیماران کرونایی رومشگان در بیمارستان شهرستان های همجوار تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

کیانوش سوری