همزمان با دهه مبارک فجر؛

سه طرح فناورانه شهرداری خرم آباد رونمایی شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، از سه طرح فناورانه شهروندسپاری،سامانه نامگذاری معابر (سنم) و سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری خرم آباد رونمایی شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا. شهردار خرم آباد روز چهارشنبه در آیین رونمایی از این طرح ها در سالن جلسات فاوا (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات) اظهار کرد: موضوع هوشمندسازی مساله ای نیست که مختص به سازمان فاوا باشد، بلکه همه ارکان شهرداری به موضوع هو شمندسازی مکلف هستند.

داریوش بارانی بیرانوند با اشاره به سامانه شفافیت شهرداری به آدرس اینترنتی https://shafafiat.favakh.ir/ افزود: در حوزه سلامت، مبارزه با فساد، شفافیت، گزارش به مردم و کاهش بروکراسی های اداری، هوشمندسازی یک معیار است و دستگاه ها نحوه گام برداشتنشان در حوزه هوشمندسازی نشان دهنده تمایل آنها به شاخص شفافیت است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نتایج این سامانه را به صورت شفاف ببینند عنوان کرد: اغلب مردم اطلعات کاملی از فعالیت های این نهاد دارند به عنوان مثال درخصوص املاکی که واگذار، قراردادهایی که برون سپاری و پیمانکارهایی که به کارگیری می شود اطلاع چندانی ندارند و لازم است که مردم در جریان این امور قرار گیرند ضمن اینکه این اقدام مطالبه گری مردم را افزایش و وظایف ما را نیز سنگین تر می کند.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه باید منابع اطلاعاتی در دست خود را به شهروندان مطالبه گر ارایه دهیم تا دچار سیر قهقرایی نشویم تصریح کرد: در حوزه انضباط مالی شهرداری ابهاماتی برای شهروندان وجود داشت که با این سامانه شفافیت رفع می گردند.

بارانی بیرانوند درخصوص سامانه شفافیت شهرداری عنوان کرد: عوارض شهری، مصوبات و جلسات شورای شهر، نحوه تماس با مدیران شهرداری و شورا، بودجه شهرداری، صورت حساب مالی شهر، گزارش عملکرد و سایر اطلاعات مالی شهرداری برای شهروندان در این سامانه بارگذاری شده است.
وی با اشاره به سامانه شهروندسپاری گفت: شهروندان می توانند به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت شهرداری خرم آباد و دسترسی به سامانه شهروندسپاری می توانند خدمات عمومی همچون ثبت استعلامات و درخواست های لازم را در این سامانه بارگذاری نمایند.

شهردار خرم آباد افزود: سامانه نامگذاری معابر (سنم) نیز جهت جلوگیری از نامگذاری با اسامی تکراری و تشکیل بانک اطلاعاتی کوچه ها، معابر و خیابان های شهر، اضافه کردن اسامی شهدا به معابر شهری است و می تواند ابهامات نداشتن هویت برخی معابر را برای شهروندان برطرف کند.

بارانی بیرانوند ادامه داد: بعد از قریب ۱۰۰ سال از یک فضای مالی و تشکیلات سنتی پوست اندازی کرده و وارد یک فضای مالی جدید دیگر شده ایم که مردم حق دسترسی آزاد به این اطلاعات را دارند و این امر می تواند نقش مهمی در اعتمادسازی و شریک کردن آنها در منافع عمومی شهر و توسعه شهری با همکاری و تعامل مردم داشته باشد.