شاخص های بهداشت حرفه‌ای در لرستان از میانگین کشوری بالاتر است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شاخص‌های بهداشت حرفه‌ای در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش همای سعادت،دکتر مریم کوشکی صبح امروز در همایش استانی روز جهانی کار و بهداشت حرفه‌ای اظهار داشت:موضوع سلامتی فقط سلامت جسمی نیست بلکه سلامت روحی، اجتماعی و معنوی نیز دارای اهمیت است.

وی با اشاره به شعار سال هفته ملی سلامت،افزود: شعار امسال «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» انتخاب شده است که طبق آن سلامت برای همه گروه های مختلف در نظر گرفته میشود که محیط‌های کاری و کارگران نیز جزیی از آن‌ها هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد:در مراکز جامع سلامت همکاران در محیط‌های کاری به بررسی ابعاد سلامتی میپردازند.

کوشکی با بیان اینکه مخاطراتی که در محیط کار داریم باعث ایجاد مشکل میشوند، خاطرنشان کرد: در هر گروه سنی و شغلی مخاطراتی وجود دارد که از جمله آن‌ها، بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان‌ها هستند.

وی افزود: پیشگیری از این بیماری‌ها به سبک زندگی سالم برمیگردد که توسط گروه‌های مربوطه است آموزش داده میشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه بهداشت حرفه‌ای گفت: معاینات پزشکی گوناگون برای کلیه کارکنان، برنامه‌های مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگران، ایجاد امکانات درمانی و اورژانس طب کار و برنامه های مربوط به تغذیه کارگران از جمله این فعالیت‌ها است.

کوشکی با اشاره به اینکه مجموعا ۲۷۱ نیروی بهداشت حرفه‌ای شاغل در استان لرستان داریم، عنوان کرد: این افراد در معاونت بهداشت، ستاد مرکز بهداشت شهرستان ها، بیمارستان ها، کارخانجات و بخش خصوصی فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، از ۱۸ هزار و ۶۲۷ کارگاه، در مجموع ۷۶ هزار و ۱۶۴ بازرسی و پیگیری توسط گروه‌های بهداشت حرفه‌ای صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: همچنین برای پنج هزار و ۲۶ واحد کاری اخطاریه بهداشتی صادر شده و ۱۹۵ واحد معرفی به دادگاه و ۲۱ واحد پلمب و به بقیه هشدار داده شده است.

کوشکی درمورد برنامه‌های بهداشت کشاورزی نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، به ۷۸ درصد کشاورزان آموزش‌های بهداشتی داده شده و ۱۷۹ واحد کشاورزی نیز بهسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای از میانگین کشوری بالاتر است و تلاش داریم تا این شاخص‌ها باز هم افزایش یابند.

خبر: سیده یاسمن موسوی

انتهای پیام/