شهدا با جانفشانی به تاریخ و کشور ما هویت بخشیدند

مدیر کل آموزش‌ و پرورش لرستان گفت:شهدا با جان‌فشانی به تاریخ و کشور ما هویت بخشیدند.

به گزارش همای سعادت،رضا عزتی،مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان،امروز در اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز لرستان در سخنانی با تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا،اظهار داشت:امروز از نور پرفروغ هدایت معنوی این شهدا بهره‌مند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امنیت امروزمان را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم، قهرمانان تاریخ‌سازی که با جان‌فشانی به تاریخ ما و کشور ما هویت داد، افزود:ما افتخار می‌کنیم که بگوییم هزار و ۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی داریم و امروز همایش ما به نام مقدس آنها مزین شده و این شهدا در واقع هویت و شناسنامه استان لرستان هستند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان،ادامه داد:به این قهرمانان افتخار می‌کنیم و برای تبیین جایگاه والای آن نسل سرافراز، به نسل دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

عزتی با تأکید بر اینکه هنوز جهان به این روحیه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی غبطه می‌خورد،افزود:تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی،گواهی بر این است که دانش‌آموزان با خلوص نیت و شجاعت از اسلام و انقلاب دفاع کرده و خواهند کرد.

وی ادامه داد:در این میان افتخار ما خانواده آموزش‌وپرورش استان لرستان این است که هزار و ۱۰۰ شهید را نظام و انقلاب کرده‌ایم و از پنج هزار و ۶۵۵ شهید استان یک‌ششم متعلق به خانواده آموزش‌وپرورش است و این نشان از بصیرت فرهنگیان و دانش‌آموزان و وفاداری نسبت به آرمان‌ها، ارزش‌های نظام و انقلاب است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به بمباران مدارس لرستان توسط صدام جنایت‌کار در دوران دفاع مقدس،عنوان کرد:صدام‌های عصر ما نیز همچنان مدارس را مورد بمباران فرهنگی قرار داده‌اند و تلاش دارند که نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند،زیرا این فرهنگ که دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس رقم زدند تا امروز الهام‌بخش مبارزه با ستمکاران جهان بوده است.

عزتی ادامه داد:همین حالا هم در غزه،نوجوانان و جوانان فلسطینی با الگوگیری از نهضت دفاع مقدس در حال مبارزه با رژیم جنایت‌کار و کودک کش صهیونیستی هستند،این رژیم اشغالگر با به‌شهادت‌رساندن هزاران زن و کودک،خوی جنایت گری و تجاوزگری خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر جا فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس الگو قرار گرفته شد،شاهد موفقیت‌های پی‌درپی بوده‌ایم،گفت:در یک سال گذشته تلاش شده که فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگیان و دانش‌ آموزان دوران دفاع مقدس سرلوحه باشد و نتیجه آن را در موفقیت‌های پی‌درپی فرهنگیان و دانش‌آموزان شاهد بوده‌ایم.

مهر
انتهای پیام/