شهرک فناوری و دانش‌بنیان در لرستان ایجاد می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم،از تصویب ایجاد شهرک فناوری و دانش‌بنیان در لرستان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر علی خیرالدین در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان لرستان، توضیح داد: عمده‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان استان، نبود زمین و فضای مکانی کافی برای فعالیت است و یکی از وظایف ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها، این است که مشکلات شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان را برطرف کنند.

وی افزود:یکی از تصمیمات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان لرستان، این بود که با مشارکت پارک علم و فناوری استان، یک دهکده فناوری کشاورزی در استان ایجاد شود.

خیرالدین، اظهار داشت: همچنین تصویب شد یک پردیس خصوصی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان و پارک علم و فناوری در لرستان ایجاد شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، افزود:از دیگر مصوبات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان لرستان، این موضوع بود که با همکاری مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی استان و پارک علم و فناوری لرستان، یک شهرک فناوری در استان تأسیس شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک، مستقر و حمایت شوند.

خیرالدین، بیان کرد:در کشور، تعداد۵۳ پارک علم و فناوری، تعداد ۲۶۵مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و هفت هزار و ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان، وجود دارد.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت دانش‌بنیان کشور، تعداد دو هزار و ۱۵۰ شرکت در پارک‌های علم و فناوری، مستقر هستند

وی افزود:در کل کشور، تعداد ۱۱۱هزار شغل دانش‌بنیان ایجاد شده است، ایجاد شغل دانش‌بنیان، سخت است؛ زیرا باید بتوانیم برای دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکترا، شغل مبتنی بر ویژگی‌های دانش‌بنیان، ایجاد کنیم.

گفتنی است،دکتر “علی خیرالدین” معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر کاری خود به لرستان از واحدها و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان لرستان بازدید و با کارشناسان، فناوران و دانشجویان گفت‌وگو کرد.همچنین،از بخش‌های مختلف مرکز نوآوری دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/