شهید آیت الله بهشتی (ره) سد محکمی در برابر جریان‌های ناهمسو با انقلاب بود

معاون دادگستری لرستان،با بیان اینکه شهید آیت الله بهشتی (ره) سد محکمی در برابر جریان‌های ناهمسو با انقلاب بود،گفت:این شهید شخصیتی توانمند در عرصه نظر و علمی و دارای یک منظومه فکری منسجم بود.

به گزارش همای سعادت،فیض‌الله شیرزادی،اظهارداشت:یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی (ره) و۷۲ تن از یاران با وفای امام انقلاب را در حادثه غمبار و دلخراش ۷ تیر سال ۱۳۶۰و همچنین دو تن از شهدای این رخداد تاریخی یعنی شهیدان رحیمی و صادقی را گرامی می‌دارم.

وی افزود:شهید بهشتی شخصیتی مجتهد،فقیه،انقلابی،مدیر و مدبر بود که در گذار انقلاب نوپای اسلام از بحران‌های بنیان برافکن سال‌های اولیه پیروزی نقش بی‌بدیلی داشت و به اذعان و اقرار دوست و دشمن و به مدد و یاری خودسازی روحی و معنوی و نیز توان وصف‌ناپذیر مدیریتی، تاثیرگذارترین شخصیتی بود که در پیشبرد و تثبیت انقلاب اسلامی ایفای نقش کرد و معاندان انقلاب که نتوانستند افکار پویا و مترقی ایشان را تحمل کنند به شهادت ایشان مبادرت نموده و این بزرگ مرد را از اسلام و انقلاب گرفتند.

معاون دادگستری لرستان عنوان کرد:اسناد تاریخی نشان می‌دهد که گروهک منافقین قبل از انقلاب با سازمان سیا در ارتباط بوده و در ابتدای انقلاب اسلامی تلاش کردند که این ارتباط را از منظر عموم مردم پنهان کنند تا اینکه بعد از تغییر رویکرد گروهک منافقین جنایتکار به فاز مسلحانه علیه نظام و انقلاب در سال ۱۳۶۰،نقاب از چهره کریه آن‌ها برداشته شد و بعدها مشخص شد که تجهیزات استفاده شده در انفجار دفتر حزب جمهوری که منجر به شهادت شهید بهشتی(ره) وجمعی از بزرگان انقلاب شد با همکاری و مساعدت سازمان سیا تدارک دیده شده بود.

وی بیان کرد:در سال‌های بعد گروهک منافقین به عنوان ستون پنجم و جاسوس عراق و آمریکا عمل کرد و آمریکا به منظور تضعیف و براندازی نظام نوپای ما به حمایت مالی و مادی این گروهک روی آورد و این گروهک ابزار در اختیار آمریکا شد.

شیرزادی گفت:خروج این گروهک از فهرست تروریستی آمریکا،برگزاری نشست‌های متعدد با حضور سران، مقامات و سناتورهای آمریکا طی سال‌های اخیر نمود ارتباط آمریکای جنایت کار با منافقین تروریست است.

معاون دادگستری لرستان با بیان اینکه مبانی عقیدتی، اهداف، آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های یک ملت در قانون اساسی آن نمایان می‌شود،تصریح کرد:شهید بهشتی (ره) بیشترین نقش را در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بهترین و مترقی‌ترین قوانین اساسی حال حاضر جهان و طراحی ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

وی اظهارداشت:شهید آیت الله بهشتی (ره) از لحاظ توانمندی‌های ویژه و به عنوان سیاستمداری با هوش و با توجه به شناخت گسترده و عمیق از مبانی دینی و همچنین اشراف و تسلط بر نظام‌‎های سیاسی روز دنیا توانست در تدوین قانون اساسی، حق تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان توام با لحاظ مبانی دینی و مکتبی با ظرافت خاصی عمل نمایند.

شیرزادی افزود:وقتی شما به فصل حقوق ملت در قانون اساسی نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید در این فصل چقدر به حقوق شهروندی در عرصه‌های مختلف التفات شده و کرامت، ارزش،آزادی، اختیار و مسئولیت انسان مورد پذیرش واقع شده است و در این سند مهم سیاسی و حقوقی جامعه ایرانی مبانی حاکمیت، صلاحیت مقامات، مسئولان و حقوق اساسی و ریشه‌ای مردم به درستی هرچه تمام در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد:انصافا تاریخ زندگی با برکت شهید بهشتی (ره) نشان می‌دهد که ایشان سد محکمی در برابر جریان‌های ناهمسو با انقلاب بوده است، ایشان افزود: از اقدامات آیت الله شهید بهشتی (ره) در این زمینه شناخت به موقع جریان‌هایی بود که به دنبال سهم خواهی از انقلاب، تحریک مردم یا انحراف آرمان و اهداف انقلاب اسلامی بودند و در ادامه با قاطعیت در برابر این گروه‌ها و جریان‌ها ایستادگی کرد و در برخی موارد به افشاگری پرداختند.

معاون دادگستری لرستان بیان کرد:شهید بهشتی (ره) در مناظره‌ها با استدلال قوی در مقابل این جریان‌ها پاسخ منطقی ارائه می‌کرد و به عنوان نمونه نقش ایشان در پوچ اعلام کردن جریان نفاق و عقاید منافقین شایان توجه است. شیرزادی گفت:اینکه می‌گویند شهید بهشتی (ره) مظلوم بوده واقعا همین طور است، لذا وقتی که دشمنان یارای مقابله با این ابرمرد تاریخ را نداشتند به تحریف این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی (ره) یکی از ستون‌ها و استوانه نظام اسلامی محسوب می‌شود گفت: ایشان به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد راسخ داشتند.

سفیر افلاک
انتهای پیام/