مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

صادرات سیب لرستان به روسیه،ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات سیب استان به روسیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس گفت: میزان تولید سیب تا ۷۵ هزار تن در سال هم می‌رسد.

به گزارش همای سعادت، محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: آب‌وهوای لرستان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و این شرایط توسعه بیش از ۲۴ گونه درخت مثمر را به‌دنبال داشته‌است.

او با اشاره به پراکندگی مناطق تولید سیب در اغلب نقاط لرستان، اضافه کرد: سطح زیر کشت این محصول حدود ۴۰۰۰هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد است و این شهرستان به‌‍تنهایی سطح وسیعی از تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌است.

کیانی‌فر بیان کرد: باغات سیب لرستان در خرم‌آباد، الشتر و بقیه شهرستان‌ های این استان به‌صورت پراکنده است و این محصول شامل سیب گلاب، زرد و قرمز پاییزه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات سیب این استان به روسیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس یادآور شد: میزان تولید سیب تا ۷۵ هزار تن در سال هم می‌رسد.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد باغات سیب لرستان در بروجرد واقع است، عنوان کرد: میانگین عملکرد تولید سیب در این استان به‌دلیل اقلیم مناسب حدود ۲۵ تن در هر هکتار است.

کیانی‌فر گفت: لرستان رتبۀ اول تا هشتم در بین استان‌های تولیدکننده سیب در کشور را دارد و هر ساله جزو ۱۰ استان تولیدکننده برتر در تولید این محصول هستیم.

انتهای پیام/