صلح و سازش ۳ طایفه بزرگ الیگودرز پس از ۷ سال

فرمانده انتظامی الیگودرز،گفت: با تلاش پلیس، اعضاء شورای تامین، بزرگان و ریش سفیدان الیگودرز اختلاف بین ۳ طایفه بزرگ این شهرستان پس از سال ها منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سرهنگ “نصرت اله گراوند” در تشریح این خبر اظهار داشت: ۷ سال پیش۳ طایفه بزرگ الیگودرز به علت اختلافات قدیمی ایجاد شده بود موجب نزاع دسته جمعی و منجر به قتل یک نفر شده بود که این اختلافات هر ساله باعث، درگیری و نزاع هایی در سطح این شهرستان شده بود.

وی افزود: در همین رابطه جلسه ای مشترک با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده و با دعوت از بزرگان این طوایف نسبت به بررسی و ایجاد صلح و سازش بین آنها اقدام و پس از مذاکرات و پا درمیانی پلیس و اعضاء شورای تامین الیگودرز پس از اعلام حکم قضائی اعدام برای قاتل، خوشبختانه طرفین با همدیگر صلح و سازش کردند و اختلافات گذشته را به فراموشی سپردند.

فرمانده انتظامی الیگودرز ریش سفیدان و معتمدان را از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه و مایه خیر و برکت برشمرد و گفت: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پایان دهد.

این مقام انتظامی در ادامه به ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: احساس امنیت و آرامش مهمترین سرفصل یک زندگی انسان برای زندگی در یک اجتماع است و با نبود آن عملاً نشاط و شادابی از جامعه رخت برمی بندد.

سرهنگ گراوند در پایان گفت: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همیاری با یکدیگر حفظ کنند و لازم است در چنین مواردی ورود پیدا کنند و سنت های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم.

انتهای پیام/