ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو طرفه برای ساماندهی کارشناسی

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو طرفه کانون کارشناسان و راه و شهرسازی می‌تواند به ساماندهی فرایند کارشناسی کمک نماید.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی،حجت والیزاده در دیدار هیات مدیره کانون با مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به تلاش هیات مدیره در راستای اصلاح زیرساخت‌های کانون و اصلاح فرایند کارشناسی،اظهار داشت: در همین راستا، ایجاد واحد حراست، روابط عمومی و ارتقاء نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه‌ی ارجاع و همچنین انجام حسابرسی از کانون از جمله این اقدامات است که برای اولین بار صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، با تاکیدی که بر امر آموزش داریم، در سال گذشته شش هزار ساعت نفر دوره آموزشی در کانون برگزار شده است که با دوره‌های پیشین قابل مقایسه نیست و همچنان این موضوع در دستور کار هیات مدیره است و تداوم دارد.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان،گفت:خواسته‌ای که از همه‌ی دستگاه‌های اجرایی داریم، ارجاع امر کارشناسی از طریق کانون است که می‌تواند منجر به برطرف شدن هر گونه سوءاستفاده احتمالی و مفسده شود که خوشبختانه اداره‌کل راه و شهرسازی در این زمینه همواره بر اساس اصول و ضوابط قانونی عمل نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

والیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلاتی که در زمینه‌ی کارشناسی استحکام بنای شهرداری وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داریم در این زمینه هم مدیرکل محترم راه و شهرسازی با برگزاری جلسات مشترک و همفکری راهکاری برای آن پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه با اشاره بر اینکه از آغاز پذیرش مسئولیت همواره بر ارجاع امر کارشناسی از طریق کانون و مرکز مشاوران تاکید داشته‌ام اظهار داشت: در همین راستا متاسفانه بعضا در مواردی کارشناس نظریه‌ی کارشناسی‌اش را با تاخیر ارائه می‌نماید که این مساله مشکلاتی به وجود می‌آورد.

وحید کرم‌الهی تصریح کرد: در این خصوص انتظار داریم تدابیری اندیشیده شود که کارشناسان در مدت زمان تعیین شده نظریه کارشناسی را ارائه نمایند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه استحکام بنا افزود: در این خصوص با توجه به شرایط و انتظاراتی که وجود دارد ضروری است در نشست مشترک با شهرداری راهکار مناسبی پیدا شود که هم برای کارشناس و دستگاه‌های متولی مشکلی پیش نیاید و هم کار مردم انجام شود.

کرم‌الهی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان آمادگی دارد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه، علاوه بر رفع مشکلات مطرح شده، به بهبود فرایند کارشناسی کمک نماید.

انتهای پیام/