«طرح شهید بهشتی» در لرستان اجرا می‌شود

مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان لرستان از اجرای «طرح شهید دکتر بهشتی» در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،رحمان کلانتری اظهارداشت: بنیاد ملی نخبگان هسته‌های مسئله ‌محور اعضای هیئت علمی را در قالب «طرح شهید دکتر بهشتی» تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی بنیاد ملی نخبگان از شبکه‌سازی اعضای هیئت علمی هسته‌های مسئله محور، افزود: اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از نتایج مطالعات این اساتید برای حل مسائل و چالش‌‌های اساسی استان استفاده می‌شود.

مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان لرستان عنوان کرد: در طرح شهید احمدی روشن مسائل با محوریت دانشجویان احصاء می‌شود ولی در طرح شهید بهشتی فقط اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها جهت حل مسائل موجود در استان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اهداف اجرای این طرح در استان تصریح کرد: کمک به شبکه‌سازی اعضای هیئت علمی برتر دانشگاه‌ها با هدف تقویت همکاری‌های علمی و انتقال تجارب به‌ منظور شناسایی و حل مسائل کشور، زمینه‌‌سازی برای توسعه اثرگذاری اعضای هیئت‌علمی، دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های علمی در حل مسائل واقعی جامعه و صنعت از جمله اهداف این طرح است.

کلانتری با تأکید بر اینکه نهادهای دولتی و غیردولتی با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند برای حل مسائل جامعه و صنعت اقدام کنند، بیان کرد: پس از مشخص شدن مسئله اعضای هسته‌ها تعیین می‌شود که افراد تیم ۹ماه بر روی آن موضوع کار می‌کنند تا به جواب نهایی برای حل مسئله برسند.

انتهای پیام/