عبور موفقیت آمیز از بحران کرونا، نیازمند همکاری مردم است

فرماندار سلسله گفت: عبور موفقیت آمیز از بحران کرونا، نیازمند همکاری و همراهی مردم و عمل به پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا، شریف خسروی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در سالن همایش الغدیر فرمانداری با اشاره به وضعیت سلسله در ابتدای شیوع ویروس، اظهار داشت: شهرستان سلسله به عنوان کانون کرونا در استان مطرح شد اما با همراهی و همکاری مردم و مدیران شهرستان توانستیم بیماری را کنترل و در وضعیت مطلوبی قرار بگیریم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۹۰ نفر بیمار در شهرستان سلسله، افزود: این در حالی است که در شهرهای دیگر میزان آلودگی بسیار بیشتر است و این وضعیت تنها با همراهی و همکاری خود مردم و پای کار بودن همه ادارات شهرستان خصوصا زحمات شبانه روزی پرسنل شبکه بهداشت و درمان میسر شده است.

فرماندار سلسله با بیان اینکه قطعا تا کنترل و ریشه کنی این ویروس، شمار زیادی از مردم مبتلا خواهند شد، ادامه داد: تنها راه پیشگیری و کنترل این بیماری در حال حاضر، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در مراسمات شادی و عزاداری است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود تمامی مدیران کماکان در حوزه های خود مراقبت های لازم را داشته باشند، ادامه داد: از مردم نیز انتظار می رود همانگونه که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس، همراهی و همدلی خود را در راستای کنترل بیماری نشان دادند، کماکان نکات لازم را رعایت کنند و از تجمعات گسترده و حضور در تفرجگاه ها خودداری کنند. 

در ادامه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز همدلی و همفکری و ایجاد اتحاد میان مردم و مسئولان را یکی از مهمترین حسن های بیماری کرونا دانست، افزود: گرچه بیماری کرونا مشکلات بسیاری را در حوزه سلامت برای مردم ایجاد کرد اما نشان داد که فرهنگ ایثار و جهاد همچون دوران دفاع مقدس هنوز زنده است.

حمزه حسنی با اشاره به برآورد توانایی های حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای کرونا، عنوان کرد: وجود این بیماری که شاید در طول دوران کاری اغلب ما به ندرت اتفاق افتاده بود،نشان داد که پرسنل شبکه بهداشت و درمان توانمندی مقابله با چنین بحران هایی را دارند.

وی با اشاره به نیازسنجی درست، شناسایی نقاط قوت و ضعف و تبدیل تهدید به فرصت به عنوان دستاوردهای دیگر کرونا، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با پیگیری های نماینده سلسله و دلفان، فرماندار و سایر ارگان ها از جمله سپاه، توانستیم حدود ۹ میلیارد تومان تجهیزات آی سی یو و یک پزشک متخصص عفونی برای بیمارستان شهرستان جذب کنیم و با وجود این امکانات، بیماران حاد از مراجعه به خرم آباد برای درمان بی نیاز شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الشتر نیز با اشاره به توزیع هشت هزار بسته حمایتی بین خانواده های بیماران کرونایی، نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا در شهرستان توسط قرارگاه شهید سلیمانی، گفت: انتظار می رود با کمک خیران و مردم، این کمک ها کماکان تداوم داشته باشد تا در صورت مشکل، بتوانیم فعالیت های حمایتی خود را در میان مردم ادامه دهیم. 

رئیس شورای شهر الشتر نیز در این جلسه شهرداری را پیشانی اصلی مقابله با بیماری پس از شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: پرسنل شهرداری و کارگران زحمت کش آن نقش مهمی در گندزدایی مداوم معابر، حمل اجساد کرونایی و جمع آوری زباله های آلوده به ویروس کرونا را داشتند که قابل قدردانی است. 
انتهای پیام/