عمل موفقیت آمیز یک بیمار قلبی با مورد نادر در بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد گفت: برای اولین بار بیمار مبتلا به «کوارکتاسیون آئورت نزولی» مورد نادر در خرم‌آباد درمان شد.

دکتر آرش امین در گفتگو با خبرنگار همای سعادت، اظهار داشت: امروز برای اولین بار در استان لرستان مریض مبتلا به «کوارکتاسیون آئورت نزولی» درمان شد.

وی افزود: بیمار ۲۳ ساله با تنگی شدید ناحیه آئورت مواجه بوده و برای درمان یا باید مورد عمل جراحی قلب یا از طریق اسنتین و گرسسن آئورت درمان می‌شد.

امین با اشاره به اینکه این مورد بیماری نادر است، گفت: با همکاری متخصصین قلب و کار گروهی دکتر” امیر مومن زاده” و دکتر “نصراله مرادی فر” این عمل مهم و حساس برای نخستین بار در استان انجام شد.

فوق‌تخصص قلب در ادامه گفت: این عمل به صورت روتین در مراکز درمانی بزرگ و تهران انجام می‌شود و عمل جدیدی نیست ولی در استان لرستان اولین باری است که این مورد عمل انجام شد‌.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی، تصریح کرد: امیدواریم باهمکاری و تلاش پزشکان توانمند استان بیماران به سایر استان‌ها اعزام نشوند و در بحث تامین هزینه‌های درمان آنان مساعدت شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت های مال و استفاده از ظرفیت خیرین سلامت،شاهد توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان آیت‌اله شهید مدنی باشیم.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی در پایان گفت: تمایل داریم با وجود پزشکان توانمند، گام موثری در درمان بیماران برداریم به نحوی که از مهاجرت و اتلاف وقت بیماران قلبی جلوگیری شود و بتوانیم خدمتی کم هزینه برای مردم لرستان انجام دهیم.

در ادامه دکتر “نصراله مرادی فر” فوق تخصص اینترونشنال قلب گفت: بیماران قلبی ما بدانند که تیم فوق تخصصی که در استان لرستان و بیمارستان آیت‌اله مدنی مستقر است به تمام امور درمانی که در مراکز بزرگ ایران انجام می‌شود مسلط و مجهز است و بنابراین اصلا مراجعه بیماران ما به مراکز دیگر استانها و اتلاف وقت و هزینه ها ضرورتی ندارد.

دکتر امیر مومن زاده فوق تخصص قلب و عروق نیز اظهار کرد: ما در اینجا به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی در ۷ روز هفته تحت سرپرستی ریاست دکتر امین و همکاری کلیه همکاران آماده خدمت‌رسانی به هم استانی های عزیز هستیم .

وی ضمن تشکر از زحمات دکتر “آرش امین “و پرسنل زحمتکش این بیمارستان گفت: عمل امروز یک بیماری و مورد نادری است که درمان آن در مراکز بزرگ دنیا و تهران انجام می‌شود و امروز برای اولین بار در استان لرستان به لطف دکتر”آرش امین” و پرسنل زحمتکش شاهد انجام این عمل برای یک بیمار ۲۳ ساله بودیم.

مومن زاده افزود: تداوم این قبیل کارهای بزرگ مستلزم این است که مردم به توانایی‌های درون استانی اعتماد کنند و ما نیز  امکانات بیشتر و بستر بهتری را فراهم کنیم.

“شیوا تهذیبی” سرپرستار بخش آنژوگرافی بیمارستان ایت‌اله شهید مدنی خرم آباد نیز گفت: این مورد عمل برای اولین بار در استان انجام شد و تجهیزات این بیمارستان به نحوی است که هیچ بیماری را به خارج از استان ارجاع نمی‌دهیم.

وی در پایان افزود: در بخش پرایمری پی سی آی به صورت ۲۴ساعته همکاران ما مشغول خدمت‌رسانی هستند و از لحاظ کاری با وجدان تا نصف شب کار می‌کنند به این امید که شاهد لبخند سلامتی برای بیماران عزیز باشند.

 

انتهای پیام/