فعالیت اولین هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران در لرستان

سرپرست آموزش و پروش لرستان گفت:بر اساس مجوز وزارت آموزش و پرورش کد فعالیت اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا اخذ شده و از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ هنرجو می‌پذیرد.

به گزارش همای سعادت،سید عیسی سهرابی تصریح کرد: با پیگیری‌های همکاران در آموزش‌وپرورش و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سپس مجوزهای لازم از طرف وزارت آموزش‌وپرورش هنرستان هنرهای زیبا دختران در مهرماه ۱۴۰۱ در سه رشته موسیقی، نمایش و گرافیک هنرجو ثبت‌نام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دو هنرستان هنرهای زیبا در استان برای پسران در خرم‌آباد و بروجرد در حال فعالیت است،افزود: هم‌اکنون ۱۵۸ هنرجوی پسر در سه رشته موسیقی، نمایش و گرافیک در این دو هنرستان در حال تحصیل هستند.

سهرابی گفت: بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز در ۲۵ رشته فنی و حرفه‌ای و ۳۳ رشته کاردانش در ۱۷۲ هنرستان استان در حال آموزش هستند.

سرپرست آموزش و پروش با بیان اینکه سرفصل‌های دروس فنی و حرفه‌ای و کاردانش در چند سال اخیر تغییر کرده است، گفت: در این راستا برای کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها در سال تحصیلی جاری ۱۴ دوره آموزشی ضمن خدمت برای معلمان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان برگزار شده که با استقبال روبرو شده است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در توسعه متوازن رشته‌ها اشاره کرد و گفت: در این رویکرد برنامه‌ریزی به صورتی انجام گرفته که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ حدود نیمی از دانش آموزان متوسطه باید به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند ولی هم‌اکنون فقط ۳۷ درصد دانش آموزان در کشور و ۲۶ درصد دانش آموزان در لرستان به این رشته‌ها هدایت می‌شوند.

وی در پایان گفت:مشاوران هدایت تحصیلی، دانش آموزان و خانواده‌ها با توجه به بازار کار مناسب رشته‌های فنی و مهارتی دانش آموزان متوسطه را به این رشته‌ها ترغیب کنند.

انتهای پیام/