لرستان فرصت طلایی را از دست ندهد /اکنون زمان گم کردن سندهای آمایش سرزمین نیست

« سند آمایش سرزمین » کلمه یی آشنا و چندین ساله؛ گره خورده با مدیریت کلان لرستان ،کلمه ای که اهالی رسانه به خوبی با آن آشنا هستند و از بدو نگارش تا صفحه بندی آن آذین بخش جلسات متعدد در استان بوده است.

همای سعادت -یادداشت- سندی که جز نامی از آن نتیجه ای حاصل نشده و صرفا برای خالی نبود جلسات از آن نام می بردند.اطلاع دقیقی از تدوین سند آمایش سرزمین در لرستان توسط استانداران در دست نیست چرا که هر استاندار در لرستان مدعی است که توسط وی و تیمش نگارش شده است.سوای این ادعاها نگران بودن از آمار دقیق و کامل داده های موجود در این سند است .

اغراق نیست اگر بگوییم لرستان از حیث آمار به شدت لنگ می زند و همواره چوب آمار سازی های غلط را می خورد ،به نحوی که آنجا که باید آمارها بالا واقعی و بالا باشد به شدت کاهشی به تصمیم گیران منعکس می شود چون آمار بیکاری ،فقر و فلاکت و هر زمان که آمار ها کاهشی بودند ،میل انعکاس دهندگان رو به افزایش می رفت چون اعتبارات و تخصیص هاو … و اینچنین بوده و هست که آمارهای ارائه شده به کار لرستان نیامده که هیچ؛ خودش پاشنه آشیل تمام اتفاقات پیرامونی توسعه استان بوده و هست.

نکته آنکه حالا که رییس جمهوری سیزدهم سیل و خیل توجهات را به استانهای محروم و جامانده از توسعه گذاشته وا اسفا از سندی که آمارهایش با واقعیات همخوانی نداشته باشد. سند آمایش سرزمین لرستان توسط هر که نگارش شده رسالت سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بر آن است تا بررسی موشکافانه و دقیقی پیرامون این سند انجام دهد ،بررسی هایی متشکل از تیم های ورزیده و کارشناس تا نکته و حرفی از نداشته و داشته ها جا نماند و برنامه دولت روی این اسناد برای لرستان چون گذشته عقب ماندگی نزاید.

هشدار پیرامون تحلیل و تحقیق از سند آمایش سرزمین لرستان هشداری جدی است تا باز هم شاهد فرصت سوزی ها و سهل انگاری ها نباشیم .هر چند که امیدی به تیم حاکم در راس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیست و بیم آن می رود تا باز هم یک فرصت طلایی برای برون رفت از وضعیت فعلی لرستان از دست برود .

تیمی که رد پای ضعف و بی حالی آن در تمام پروژه های خرد و کلان استان از رد پا و اثر گذشته و به بلندای منار این خطه هویداست.دریغ اگر باز یادمان برود برنامه دولت چیست و مسوولان چون گذشته خواب را بر بیداری ترجیح دهند و رویا و آمال مردمان این دیار را با آمار های کاذب به فنا بدهند.

زنهار اگر موقعیت و فرصت پیش آمده را به ثمن بخسی بفروشیم و فراموش کنیم در قبال تک تک جوانان این دیار مسوولیت داریم. وا اسفا از فردا روزی اگر آمار های وضعیت لرستان از تورم، فقر، بیکاری، فلاکت، اشتغال، ازدواج، مسکن ،زیر ساخت، صنعت،واحدهای راکد،پروژه های نیمه تمام،تعطیل و …. چنان باشند که باز تغییری رو به مطلوب نبینیم .

حالا که نتوانستیم حق این سرزمین را از دولت ها بگیریم و آنقدر ماندیم تا دولتی ها به سراغ سند های ما بیایند وقت آن رسیده واقعیت ها را فریاد بزنیم و از جعل و دروغ بپرهیزیم.

محدثه مقدم

انتهای پیام/