سرپرست شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان؛

لرستان پیشرو در اجرای طرح «کهاب»/نظارت تیم‌ های بازرسی بر جایگاه‌های عرضه سوخت

سرپرست شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان گفت:طرح نظارت و کنترل جایگاه‌ های عرضه سوخت ویژه ایام نوروز در راستای ارائه خدمات مطلوب تامین به موقع فرآورده‌ها در استان انجام می‌شود.

به گزارش همای سعادت،سید شمس الدین حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از رشد توزیع ۴ فرآورده اصلی نفتی منطقه خبر داد و اظهار داشت:فرآورده‌های نفتی که به جهت تامین نیازهای بخش‌ های مختلف مصرف در استان، شامل حمل و نقل، کشاورزی،صنایع و اصناف استفاده می شوند با رشد چشمگیر در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ های نفتی در لرستان توزیع شده است،افزود:امسال ۲۷ میلیون لیتر نفت سفید به خانواده های مشمول ارایه و ۷۱۲ میلیون لیتر نفت گاز در بخش های حمل و نقل، کشاورزی و صنایع توزیع شد.

حسینی ادامه داد:همچنین ۶۶۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۹ میلیون متر مکعب گاز مایع توسط شرکت در استان توزیع و ۸۴ میلیون لیتر سوخت برای ناوگان کشاورزی تزریق شده است.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های فنی و تخصصی اجرا شده در استان طرح” کهاب” با هدف حذف بخارات بنزین می باشد که در اجرای این طرح از استان های پیشرو کشور هستیم و با توجه به اینکه این طرح باید تا پایان سال آینده در تمامی جایگاه های استان اجرا شود تاکنون ۳۰‌ درصد پیشرفت دارد.

۱۳۳ میلیون لیتر سوخت دوم برای نیروگاه های لرستان تامین شد

وی افزود:تامین سوخت نیروگاه‌های استان لرستان از وظایف بسیار مهم ما می‌باشد که در این راستا در سال جاری ۱۳۳ میلیون لیتر نفتِ گاز به عنوان سوخت دوم بعد از گاز طبیعی باوجود سختی های تامین و حمل، به نیروگاه های استان تحویل و به سایر نیروگاه های کشور هم کمک شد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لرستان در خصوص حمله سایبری صورت گرفته به جایگاه های سوخت طی امسال عنوان کرد: با وجود حجم بالای حمله، اولین استانی بودیم که ظرف ساعت اولیه تمامی جایگاه ها را به سیستم دستی انتقال دادیم و مدیریت کار به نحو شایسته ای صورت گرفت.

حسینی با اشاره به اجرای طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع بنا به تاکیدات دولت، تصریح کرد: شفاف سازی مصرف کنندگان از نتایج این طرح است که براساس آن گاز مایع به نرخ فوب خلیج فارس باید توزیع گردد اما با توجه به مشکلات ایجاد شده فعلا توزیع به نرخ دوم انجام می شود.

وی افزود:۵۰ جایگاه سی ان جی( گاز مایع) در استان وجود دارد و سه جایگاه جدید نیز در دست احداث است همچنین سال جاری چهار جایگاه عرضه سوخت مایع در استان ایجاد شد و تعداد جایگاه ها به ۱۰۰ باب افزایش یافت.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب لرستان ادامه داد: با توجه به نزدیکی استان لرستان به خطوط انتقال سوخت، در زمینه تامین سوخت مشکل زیادی نداریم همچنین کنترل کمی و کیفی جایگاه‌های سوخت توسط سازمان استاندارد و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود

اجرای طرح گلگشت نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه

سرپرست شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان لرستان بیان کرد: طرح نظارت و کنترل جایگاه‌های عرضه سوخت ویژه ایام نوروز تحت عنوان طرح گلگشت در راستای ارائه خدمات مطلوب تامین به موقع فرآورده‌ها در لرستان انجام می‌شود.

وی افزود: ذخیره سازی مناسب در انبارهای نفتی منطقه صورت گرفته و هیچ کمبودی در زمینه تامین بنزین در ایام نوروز وجود ندارد ، همچنین سامانه ۰۹۶۲۷ آماده پاسخگویی به سوالات مردم می‌باشد.

حسینی از افتتاح ۴ باب جایگاه سوخت خبر داد و بیان کرد :جایگاه‌های سوخت مایع به ۱۰۰ باب و جایگاه‌های سی ان جب(گاز طبیعی) به ۵۰ باب رسیده است و همچنین ۳ جایگاه دیگر در دست احداث و سال آینده تکمیل می‌شوند.

وی گفت در سال ۱۴۰۲ شاهد حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت بودیم که با تلاش‌های مستمر همکاران متخصص در کوتاه‌ترین زمان با تغییر وضعیت جایگاه‌های سوخت به سیستم دستی این حمله کنترل و خنثی شد.

وی تصریح کرد:۴۱۴ پرواز هواپیمایی از فرودگاه خرم‌آباد انجام شده که امسال ۸۰۸ هزار لیتر سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری، بالگرد اورژانس و فراجا انجام شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لرستان گفت:برای توزیع بنزین در ایام نوروز مشکل خاصی نداریم و ذخیره سازی لازم انجام شده است.

حسینی بیان کرد:پنج جایگاه نفت و گاز در استان که در مسیر های ترانزیتی قرار دارند بنزین یورو توزیع می‌کنند‌

وی با تاکید بر اینکه کنترل کیفی و کمی جایگاه‌های عرضه سوخت در استان به طور مرتب انجام می‌شود، گفت: تیم‌های بازرسی از ۲۲ اسفند تا ۱۵ فروردین بر جایگاه‌های سوخت نظارت دارند و شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۷ انتقادات و پیشنهادات مربوط به جایگاه‌های سوخت را انعکاس دهند.

انتهای پیام/