لزوم استانداردسازی آسانسورهای لرستان

مدیر کل استاندارد لرستان با توجه به این که یکی از وظایف استاندارد حفظ ایمنی و سلامت مردم است،
تاکید کرد:اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور در ساختمان های داراری آسانسور،الزامی است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،مرضیه قنبریان در نشست شورای استاندارد استان با حضور همه اعضا، توضیحاتی در خصوص طرح پایش کمی در راستای جلوگیری از کم فروشی و رعایت حق الناس ارایه کرد.

وی، ضمن اشاره به مواد قانونی و قوانین بالادستی از جمله قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین نامه نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی،افزود:در راستای نظارت بر کیفیت و اجرای استانداردهای اجباری مصالح موثر بر مقاومت سازه، با توجه به قوانین و شیوه نامه تهیه شده، وظایف دستگاه های اجرایی در سه حوزه تولید، عرضه و مصرف مشخص شده است که با انجام هر کدام و هماهنگی دستگاه های مرتبط، نتایج خوبی حاصل می شود.

قنبریان گفت: با توجه به ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه دستگاه های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات مسئولیت دارند، مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

مدیر کل استاندارد لرستان همچنین گزارشی از تعداد آسانسورهای پلمپ شده در ساختمان های دولتی، پزشکان، مراکز عمومی، مسکن مهر و شخصی ارائه کرد و گفت: در سال جاری، با توجه به پایش میدانی و درخواست های شخصی، تاکنون تعداد ۱۸ آسانسور غیر استاندارد در سطح استان پلمب شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که یکی از وظایف استاندارد حفظ ایمنی و سلامت مردم است، تاکید کرد:اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور در ساختمان های داراری آسانسور، الزامی است.

در ادامه نشست، اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد یکی از مصوبات شورا، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش در سطح جامعه با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/