سخنگوی شورای نگهبان:

مجلس دوازدهم ۷ خرداد آغاز می ‎شود

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به‌کار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد خبر داد.

به گزارش همای سعادت،هادی طحان نظیف با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت،اظهار داشت:فردا مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‎ شود.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان مجری تمهیدات برگزاری انتخابات را فراهم کرده و ما هم در شورای نگهبان فرآیند نظارتی خود را مورد بررسی قرار داده و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد:انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، در ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود. از آنجاکه برگزاری انتخابات در هشت حوزه از جمله تهران، تمام الکترونیک است، رزمایش‌ها و مانور‌هایی در هفته‌های گذشته برای آمادگی عوامل اجرایی، نظارتی عموم مردم انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حدود ۴۰ هزار ناظر برای بحث نظارت انتخابات با شورای نگهبان همکاری می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی شکایت از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن، اظهار کرد: نامزد‌های انتخابات از طریق سامانه «داوطلب» و مردم هم از طریق سامانه «مردم ناظر» می‎توانند تخلف یا شکایت‎ها خود را به شورای نگهبان منعکس کنند تا این شورا در فرصت قانون و قبل از آغاز رسمی مجلس دوازدهم در هفت خرداد، این شکایت‎ها و تخلف‌ها را بررسی کند.

انتهای خبر/