مجوز فعالیت ۲۶ مرکز جوار کارگاهی در لرستان اعطا شد

مجوز فعالیت ۲۶ مرکز جوار کارگاهی در لرستان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اعطا شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، با حضور “امیر میمنت آبادی”معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، “حشمت الله معتمدی” مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان مجوز آغاز فعالیت ۲۶ مرکز جوار کارگاهی در لرستان اعطا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آئین افتتاحیه مرکز جوار کارگاهی کشت و صنعت فجرصفا لرستان گفت: در کشور مشکل اشتغال و کار در محیط واقعی همراه با تجربه عملی را داریم؛ به همین دلیل طرحی تحت عنوان مهارت آموزی در محیط واقعی کار با مشارکت اصناف و شرکت‌های تولیدی، تشکل‌های تعاونی و خصوصی کلید زده شد.

“امیر میمنت آبادی” خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم نامه‌هایی منعقد شده که متقاضیان مهارت آموزی را به این واحدها معرفی کنیم و آموزش ببینید.

وی با بیان اینکه ما به این واحدها مربی معرفی می‌کنیم و حمایت‌های تسهیلاتی از کارگاه‌ها داریم تا افراد هم در محیط واقعی به روش استاد شاگردی آموزش ببینند و به شغل پایدار برسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مجوز ایجاد ۲۰۰ کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار صادر شده است.

“میمنت آبادی “افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۶ بنگاه تولیدی توانسته از اداره آموزش فنی حرفه ای کشور مجوز فعالیت جوار کارگاهی بگیرند که یکی از این کارگاهها  امروز در شهرستان خرم آباد در کشت وصنعت این استان افتتاح شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین گفت: با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت لرستان در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعتی فعالیت دارد و یک شرکت بسیار بزرگ است پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط این شرکت به کارگران و مهندسین ارایه شود.

سالانه ۳۰ هزار نفر در لرستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌بینند

مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: سالانه ۳۰ هزار نفر در این استان در مراکز تحت پوشش این سازمان از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند می‌شوند.

“حشمت الله معتمدی” اظهار داشت: یکی از رسالت های سازمان فنی و حرفه ای در استان لرستان رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی افزود: در استان لرستان ۱۹ مرکز ثابت با ۱۵۰ مربی و ۳۴۸ مرکز آزاد یا بخش خصوصی با ۷۰۰ مربی کارآموزش کارآموزان فنی حرفه ای را بر عهده دارند.
معتمدی گفت: علاوه بر این ۳۰ مرکز جوار کارگاهی در این استان مشغول به آموزش هستند و سالانه ۳۰ هزار نفر از آموزشهای فنی حرفه ای استان بهره مند می شوند.

به گفته وی در مجموع در بخش دولتی و آزاد امسال تعهد ما هفت میلیون و ۵۰۰نفر ساعت آموزش می باشد که امیدواریم این تعهد را نیز انجام دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: سال گذشته در بخش آزاد و دولتی در مجموع پنج میلیون ساعت تعهد داشتیم که صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، در چهارمین روز از مجموعه سفرهای استانی “امیر میمنت‌آبادی” معاون توسعه مدیریت و منابع و” رامین رضایی”مدیرکل دفتر راهبری اجرایی سازمان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، روز گذشته در لرستان اقدامات زیر صورت گرفت:

*برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای گمنام شهرستان خرم‌آباد

*برگزاری جلسه شورای اداری و آموزشی، با هدف تبیین طرح‌های آموزشی سازمان و بیان دغدغه‌های اداری آموزشی این اداره کل

*برگزاری آئین افتتاحیه مرکز جوار کارگاهی کشت و صنعت فجرصفا لرستان

*برگزاری آئین افتتاح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار ، کارگاه اتومکانیک

*برگزاری آئین افتتاح مرکز مهارتی – آموزشی واگذارشده به بخش خصوصی روستای دارایی (آموزش روستایی)

*برگزاری نخستین جلسه شورای مهارت استان لرستان به ریاست احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری

*برگزاری آئین افتتاح کارگاه سنجش و ارزشیابی مهارت رشته خیاطی، به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره دو خواهران شهرستان خرم‌آباد

این سفر با بازدید از چندین مرکز آموزشی و تخصصی به شرح زیر پایان یافت:

*روند احداث و تجهیز دپارتمان فناوری اطلاعات و مرکز کارآفرینی و تخصصی کسب‌وکار سعید سپهبد قاسم سلیمانی

*تجهیز و بهسازی سوله‌ کارگاه اتومکانیک و روند احداث دپارتمان کشاورزی و گلخانه هیدروپونیک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک برادران شهرستان خرم‌آباد

 

انتهای پیام/