محورهای همایش ملی «سیره علوی» اعلام شد

محورهای دوزادهمین همایش ملی «سیره علوی» با رویکرد جهاد تبیین و شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد اعلام شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دوازدهمین همایش ملی «سیره علوی» آبان‌ماه امسال با رویکرد جهاد تبیین و شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد برگزار می‏‌شود.

این همایش ملی در دو محور شامل «جهاد تبیین در آیینه سیره علوی» و شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» برگزار می‎شود که موضوعات محور اول عبارت از سیره عملی امام علی(ع) در جهاد تبیین، الزامات جهاد تبیین در نهج‌البلاغه و سیره علوی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، جهاد تبیین و تربیت اسلامی، جهاد تبیین و تربیت شهروندی، جهاد تبیین و تربیت سیاسی، جهاد تبیین و حجاب و عفاف، جهاد تبیین و وظایف اقشار جامعه، جهاد تبیین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و اقدامات جهاد تبیین، آسیب‌شناسی و موانع اجرایی جهاد تبیین و سایر موارد با محوریت جهاد تبیین با استناد به سیره و گفتار علوی، هستند.

همچنین موضوعات محور دوم شعار سال ۱۴۰۱ نیز شامل تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سیره و گفتار علوی، راهکارهای مقابله با موانع تولید داخلی، مبارزه با فساد اقتصادی در حکومت علوی، الگوهای بهبود فضای کسب و کار در سیره علوی، کارآفرینی و اشتغالزایی در سیره علوی، کنترل بازار و نظارت و بازرسی، مبانی و الزامات اخلاق تجاری در سیره علوی، مبارزه با گران‌فروشی و احتکار با استناد به سیره و گفتار علوی، الگوی توسعه اقتصادی پایدار با استناد به سیره و گفتار علوی و سایر موارد با محوریت شعار سال با استناد به سیره و گفتار علوی، هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش ملی می‎توانند تا یکم مهرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه این همایش ملی واقع در خرم‎آباد، کیلومتر ۵ جاده تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد، ساختمان شهید مصطفی توکل‌زاده، طبقه سوم ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۶۶۳۳۱۲۰۶۳۰ تماس بگیرند.

همچنین، ارسال مقالات از طریق سایت همایش به نشانی https:khorramabad.iau.lr/sirhalavi/fa و sirehall۲@yahoo.com امکان‌پذیر است.

زمان برگزاری این همایش ملی آبان‌ماه امسال اعلام شده و مقالات برتر در مجلات علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات چاپ خواهند شد.

یادآور می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی لرستان، در سال ۸۹ در سومین دوره همایش ملی سیره علوی مشارکت داشته و در سال ۹۲ نیز میزبان پنجمین دوره بوده و امسال هم میزبانی دوازدهمین دوره همایش سیره علوی را برعهده گرفته است.

در برگزاری این همایش ملی دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‎آباد، دانشگاه آزاد اسلامی خرم‎آباد، آموزش و پرورش، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد بین‌المللی غدیر و دانشگاه لرستان مشارکت دارند.

ایکنا
انتهای پیام/