مدیریت زمان، مهمترین موضوع در بحث اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت است

مدیر کل محیط زیست استان لرستان مدیریت زمان را مهمترین موضوع در بحث اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت عنوان نمود.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،دومین جلسه ستاد پیشگیری و اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با حضور فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، پازوکی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان، سرهنگ دلفان جانشین بسج ادارات استان، معاونین، روسای ادارات ستادی و شهرستانی و مسولین مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست لرستان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مهرداد فتحی بیرانوند توضیحاتی در خصوص فعالیتهای انجام شده توسط این اداره کل در راستای پیشگیری و اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت ارائه نمود.

وی ، با اشاره به کاهش آتش سوزی در سطح مناطق تحت مدیریت در سال گذشته افزود: اقداماتی خوبی نظیر شناسایی نقاط بحرانی، اختصاص اعتبار مناسب، تشکیل تیمهای واکنش سریع، تجهیز مناطق به وسایل اطفاء حریق و تشکیل جلسه با دهیاران و جوامع روستایی حاشیه مناطق جهت پیشگیری و اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت استان انجام گرفته است.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: مدیریت زمان مهمترین موضوع در اطفای حریق است و باید با برنامه ریزی و تشکیل هسته های محلی و گر وههای واکنش سریع در کمترین زمان ممکن نسبت به مهار آتش اقدام نمائیم. 

وی با اشاره به نقش آموزش و اطلاع رسانی در کاهش آتش سوزی و خسارات ناشی از آن بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر چه میزان آموزش ‌ها و اطلاع رسانی‌های پیش‌گیرانه بیشتر شود به همان اندازه کاهش حریق را شاهد هستیم.

فتحی بیرانوند کاهش چشمگیر حریق در سطح مناطق تحت مدیریت استان را ناشی از همکاری جوامع محلی، پایش مستمر و منظم مناطق، تلاش خستگی ناپذیر پرسنل حفاظت محیط زیست در سطح استان، آموزش و اطلاع رسانی به موقع و همکاری تشکلهای زیست محیطی و دستگاههای مرتبط عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: با تلاش دسته جمعی و احساس مسئولیت همگانی شاهد هیچ گونه آتش سوزی در مناطق طبیعی استان نباشیم.  
انتهای پیام‌/