رئیس ستاد عتبات‌عالیات لرستان مطرح کرد؛

مشارکت بالای مردم لرستان در بازسازی عتبات‌عالیات

رئیس ستاد عتبات ‌عالیات لرستان گفت:مردم لرستان در بازسازی عتبات‌عالیات همواره مشارکت بالا و مطلوبی دارند.

به گزارش همای سعادت، اصغر حقی پور در حاشیه گردهمایی عوامل اجرایی موکب راه زینب در شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم لرستان باتوجه‌به تورم و مضیقه مالی که دارند؛ اما اهدای نذورات آنها برای ساخت حرم مطهر قابل‌تقدیر است.

رئیس ستاد عتبات‌عالیات لرستان، افزود: ستاد عتبات‌عالیات در اوایل سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در راستای اهداف این ستاد در لرستان آغاز کرد و مردم عاشق اهل‌بیت (ع) در طول ۱۸ سال کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل طلا، نقره، زیورآلات، فرش، کاشی، سنگ و سیمان را برای بازسازی حرم‌های مطهر اهدا کردند و در این کار خیر سهیم شدند که نشان از ارادت و اخلاص مردم به ائمه اطهار (ع) دارد.

حقی پور، بر ضرورت تشویق مردم برای مشارکت در کمک به بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات تأکید کرد و افزود: مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل‌بیت (ع) لرستان مشارکت خوبی در بازسازی عتبات‌عالیات دارند که این نشانگر محبت و علاقه آنها به اهل‌بیت (ع) است و انتظار است که مردم ولایت ‌مدار لرستان ما را در این امر خیر یاری کنند.

وی گفت: کمک و مشارکت به بازسازی حرم‌های مطهر و خدمت به اهل‌بیت (ع) توفیق خاص و راهی برای رسیدن انسان به سعادت و بهترین سرمایه‌گذاری معنوی است.

رئیس ستاد عتبات‌عالیات لرستان به اجرای طرح «عقیله بنی‌هاشم» اشاره کرد و افزود: مرحله نخست توسعه حرم امام حسین (ع) صحن حرم «عقیله بنی‌هاشم» زینب کربلا (س) در حدود ۴۰ هکتار و سه صحن اصلی امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و امام‌زمان (عج) است که طرحی بسیار عظیم و افتخار فرهنگی بزرگ است و کارهای اساسی آن انجام شده تنها مسائل تزئینی و رونمایی آن باقی‌مانده که امید است با مشارکت مردم به‌زودی تکمیل و در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) قرار گیرد.

حقی پور، یادآور شد: فاز دوم توسعه حرم امام حسین (ع) و صحن حرم امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و مراحل بعدی نیز آغاز می‌شود که در صورت تکمیل، مجموعه کربلا به‌صورت کامل و جامع و منسجم در می‌آید.

وی افزود: لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات نیروهای تخصصی شامل مهندسان ساختمان و شهرسازی، معمارهای سنتی، کاشی‌کار، سنگ‌کار و بنا را برای یک ماه تا ۴۰ روز به‌صورت فی‌سبیل‌الله به عراق اعزام کرد.

رئیس ستاد عتبات‌عالیات لرستان، گفت: در اربعین گذشته مجوز ۱۳۳ موکب برای لرستان صادر و این موکب‌ها تشکیل شد از این تعداد ۵۱ موکب در کشور عراق و مرز مهران و مابقی آنها در سطح شهرستان‌های استان فعالیت داشته و به زائران اباعبدالله حسین (ع) خدمت‌رسانی و پذیرایی کردند.

کد خبر