مصرف برق در لرستان ۱۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: مصرف برق در این استان با اجرای طرح تعدیل و همکاری خوب مردم، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا ،فریدون خودنیا،بیان کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده در تامین گاز نیروگاه های برق جهت اولویت تامین گاز خانگی، تعدادی از نیروگاه های تولید برق با کاهش سوخت گاز و در نتیجه کاهش تولید مواجه شدند و خاموشی‌های برق را در سراسر کشور در پی داشت که در این راستا تعدیل و صرفه جویی مصرف در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور شرکت توزیع برق لرستان با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، مردم استان را در بخش مصارف خانگی دعوت به کاهش مصرف و صرفه جویی تاحدود ۱۰ درصد نمود که با تعامل مردم در این حوزه اقدامات خوبی انجام شد.

خودنیا ادامه داد: همچنین در بخش صنایع و کشاورزی استان نیز ۵۰۰ قرارداد منعقد شد که مشترکان متعهد به کاهش مصرف و موکول نمودن مصارف بیشتر به ماه ها و هفته های بعد از بحران شدند و مشترکان کم مصرف این حوزه نیز تخفیف هایی دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان،عنوان کرد: همچنین در حوزه تعدیل روشنایی معابر با اعمال کاهش مصرف ۳۳ درصدی روشنایی برخی مکان های کم رفت و آمد و کم حادثه تا حدود یک سوم، نسبت به کاهش مصرف در استان اقدام شد.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری هم استانیها هیچگونه خاموشی به دلیل کمبود برق در استان وجود ندارد و موارد کم خاموشی ها به دلیل حوادث و اتفاقات اضطراری است که به سرعت رفع نقص می شود.

خودنیا افزود: اکنون ۱۵۰ نفر از عوامل اجرایی شرکت توزیع برق لرستان بصورت مستمر در حال پایش وضعیت مصرف استان هستند.

انتهای پیام/