مهلت یک ماهه به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان لرستان، نشست شورای استاندارد استان به ریاست گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

‍ ‍مدیرکل استاندارد استان در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین نامه اجرایی قانون مذکور گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه دستگاه های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

مرضیه قنبریان اظهارکرد : به استناد ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه های اجرایی مکلفند پس از وصول گزارش های سازمان استاندارد، ضمن انجام اقدامات اصلاحی و اعمال نظرات سازمان، از نتایج اقدامات به عمل آمده، سازمان استاندارد را مطلع نمایند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی واحدهای تولیدی فرآورده های مصالح ساختمانی، و هم چنین وضعیت آزمایشگاه های همکار استاندارد در استان ،افزود: در سال گذشته ۳۸۸ مورد بازرسی و ۳۱۷ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش صنعت ساختمانی انجام گرفت.

قنبریان بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه به استاندارد بودن مصالح ساختمانی لازم است در اجرای پروژه های عمرانی از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد معتبر استفاده شود، که در این راستا توجه به قوانین و مقررات مربوطه و همکاری دستگاهای مرتبط در این خصوص بسیار موثر است.

در ادامه نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، با اشاره به جدیت در پیگیری استاندارد سازی مصالح ساختمانی گفت: در حال حاضر واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری می باشند اما توان ادامه فعالیت و استانداردسازی فرآورده مصالح ساختمانی را ندارند، بایستی مجوز آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابطال و به منظور تامین نیازهای جامعه به واحدهای متقاضی جدید، پروانه بهره برداری اعطاء گردد.

امیری گفت: همه واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند، ظرف مدت یک ماه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعطیل و پلمب شوند.

گفتنی است ،در ادامه اعضای شورا که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست حضور داشتند، به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
انتهای پیام /