موتور و پمپ آب های دلالان واسطه گر جمع آوری می شود/کشاورزان، طبق الگوی جهاد کشاورزی،کشت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: موتور و پمپ آب های دلالان واسطه گری که با نگاه اقتصادی و در سطح وسیع تر از الگو، کشت می کنند جمع آوری می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “بهرام ستاری دستنایی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به جلسات متعددی که در خصوص مدیریت آب به ریاست استاندار گرفته شده است،اظهار داشت: در روزهای گذشته برای سد ایوشان تصمیمات خوبی گرفته شد که متناسب با نیاز مردم آب سد بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی و امور آب مدیریت شود و برای آبیاری باغات و کشاورزی آنها رها شود.

وی به گزارشات متنوع این جلسه اشاره کرد و افزور: امروز بنا شد متناسب با نیاز مردم به دلیل امنیت غذایی تصمیم‌گیری شود.

ستاری گفت: کاشت هر گونه محصول آبدوست کما فی السابق ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد اما کشت هایی که تا به امروز در زمینه های گوناگون برای نیازهای مردم کاشته شده است باید مدیریت شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آب هم در تهیه آب شرب و هم در تامین آب کشاورزی دچار بحران هستیم، لذا از کشاورزان درخواست داریم کشت هایی که جهاد کشاورزی استان به عنوان الگو ارائه می دهد را در دستور کار خود قرار دهند تا در سال آینده با بحران آب و کمبود آن مواجه نشویم.

ستاری در خصوص جمع آوری موتور و پمپ های آب گفت: در بحث مدیریت آب، ما با کشاورزان بومی که دستورالعمل ها را رعایت کنند هیچ مشکلی نداریم و با رویکرد همراهی کار در حال انجام است و آنچه که مسلم است این است که ما برای رفاه مردم باید تصمیمات متناسب با نیازشان را بگیریم.

وی افزود: برخورد ما در خصوص جمع آوری موتور و پمپ های آب با افرادی است که به نوعی زمین ها را اجاره کرده اند و یا دلال‌های واسطه‌گری هستند که با نگاه اقتصادی بر خلاف دستورالعملهای امور آب و جهاد کشاورزی در سطح وسیعی فراتر از الگو کشت کرده اند.

گفتنی است: این جلسه با حضور مدیران کل مدیریت بحران استانداری ،مدیر کل امنیتی و انتظامی،مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و فرماندارن شهرستانهای خرم آباد، سلسله، چگنی ، دلفان و حضور مجازی فرماندار شهرستان دورود برگزار شد.

انتهای پیام/