«موسیقی»بهترین ابزار برای بیان ایثار و رشادت‌هاست

یک کارشناس موسیقی،گفت:بهترین ابزاری که بتواند ایثار و رشادت‌ها را بیان کند هنر و به ویژه «موسیقی»
است.

فرید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران،اظهار کرد:موسیقی یکی از ابزار بسیار قوی،مستحکم، وفادار و ترجمان خیلی قابل اطمینان برای بیان احساسات،عواطف،فرهنگ، هنر و اعتقادات هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه در لرستان به فراخور تاریخ و به دلایل متعددی موسیقی همواره مورد توجه بوده و در هر جایی که بحثی از پژوهش و تحقیق و کاوش در مورد موسیقی مطرح است بدون شک موسیقی لرستان یکی از پایه‌های اصلی آن پژوهش محسوب می‌شود،البته در کنار موسیقی خوزستان، کردستان، مازندران و هر کجا که موسیقی مقامی غنی و مستحکم دارند،افزود:در این میان علاوه بر اینکه موسیقی لرستان مطرح است به دلایل قومی،شرایط جغرافیایی،دلایل عاطفی و فرهنگی در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که موسیقی بسیار بیانگر حالات ماست.

این کارشناس و پژوهشگر موسیقی اضافه کرد:طبیعتاً حماسه که شاید قدمی جلوتر از موسیقی است و حماسه‌سرایی و حماسه‌پردازی در قالب موسیقی و بیان موسیقایی بسیار بسیار در عواطف جامعه اثرگذار است.

رحمتی با تاکید براینکه هنر به طور کلی مدیای خیلی قوی و وسیع است، بیان کرد:اگر یک پیامی را بخواهید از رزم‌آوری،ایثار،جوانمردی‌ها، پایمردی‌ های شهدای عزیز و قهرمانان ملی بیان کنیم بهترین ابزار برای بیان این حماسه‌ها، موسیقی است.

وی تصریح کرد:موسیقی می‌تواند هم بیان خوبی داشته باشد و در یک رابطه تعاملی و دیالتیک تاثیرش بیشتر باشد نتیجه این برهم کنش‌ها پیشرفت و تعامل جامعه است.

این کارشناس و پژوهشگر موسیقی اضافه کرد:یکی از نقاط عطف تاریخ کشورمان دفاع مقدس و قهرمانان این حماسه است که برای اقتدار مام وطن،امنیت و آسایش از با ارزش‌ترین دارایی خود که جانشان بوده گذشتند و جان نثاری‌ها کردند و حماسه‌ها آفریدند و مهم‌ترین ابزاری که بتواند این ایثار و رشادت‌ها را بیان کند ابزار هنر و به ویژه موسیقی است.

رحمتی در ادامه با بیان اینکه موسیقی برگزیده گروه ما در دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) یک قطعه موسیقی لری با عنوان “امیدوصال” در دستگاه ماهور و در وزن ریتمیک هفت هشتم است که به خاطر حالت فیگور ملودیک و ریتمی که دارد می‌تواند در بیان رشادت‌ها و ایثار بسیار بسیار موفق باشد، گفت:به همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره بین‌المللی همچون بیناد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه ‌هایی که تلاش کرده تا این رخداد مهم فرهنگی را به لرستان بیاورند باید تبریک و خداقوت گفت.

وی بیان کرد:تلاش کنیم این جشنواره به عنوان یک مطالبه عمومی نهادینه و با توجه به اینکه لرستان هم موسیقی شناسنامه‌دار و هم حماسه‌ها را به نام خود ثبت کرده چه بهتر است که این موسیقی که مبین حماسه،جهاد تبیین و شعار محوری امسال مقام معظم رهبری است در لرستان بماند.

انتهای پیام/