موسیقی حماسه ساز لرستان در کشور شناخته شده است

معاون بنیاد شهید کشور،با بیان اینکه موسیقی حماسه ساز لرستان در کشور شناخته شده است، گفت:از نوازندگان موسیقی،ایثار و مقاومت حمایت می کنیم.

به گزارش همای سعادت،سیدمحمد صادق هاشمی،در اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار با عنوان نوای مهر در خرم آباد،با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۶۵۵۵ شهید استان لرستان،اظهارداشت:غنی ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان هنر،هنر ورزی و هنرنمایی است.

وی افزود:از میان همه هنرهای زیبا که خداوند در فطرت بهشتی انسان نهاد، موسیقی وجهی ظریف تر،روحی بالاتر و طبعی لطیف تر دارد.

معاون بنیاد شهید کشور با بیان اینکه موسیقی حرکت و هندسه،عبادت و ضرب آهنگ زیستن است،عنوان کرد:اسلام از آغاز ظهور کریمانه اش این منبا پر تپش و با ارزش را ارج نهاد،موسیقی صوتی زیبا بود که توحید را بر کفر و مکارم اخلاق را بر رذالت و خشونت پیروز ساخت.

هاشمی بیان کرد:موسیقی همچون رودخانه ای زلال در بستر تاریخ پیش آمد تا ناملایمات زمانه را بساید و زندگی را برایمان نرم و شیرین و متعالی سازد.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند نقش مهم موسیقی در وقایع دوران ساز اخیر و شکل گیری انقلاب انکار کند،ادامه داد:کسی نمی تواند نقش مهم موسیقی را در تشویق و ترغیب رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین تاثیر مهم موسیقی در پیشرفت حزب الله در میدان نبرد با صهیونیسم انکار کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد:انقلاب و جنبش مقاومت در کشورهای مسلمان شعر و شعار و شعور را در هم آمیخت و از حماسه عرفان چنان معجونی به کام جوانان ریخت که بزرگترین ایثار،فداکاری،جهاد و صلح طلبی را ترسیم کرد.

وی اظهار کرد:امروز اهالی موسیقی ایثار و مقاومت به نمایندگی از جامعه هنری امت اسلام در یکی از کهن ترین،فرهنگی ترین و حماسه سازترین استان های کشور،در استان لرستان شهر خرم آباد،گرد هم آمدند تا هنر اصیل و ستم ستیزانه را بزدایند و چشم های خواب آلوده و گوش های بسته ای را بگشایند،آنهایی که ایران، انقلاب،جمهوری اسلامی و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر موسیقی متهم می کنند.

هاشمی با اینکه به نوازندگان موسیقی،ایثار و مقاومت که غیرت و دیانت را آواز می کنید،افتخار می کنیم،گفت:ما با تاسی به توصیه های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری،در بنیاد شهید و امور ایثارگران در هر نقطه از محور مقاومت که انسانیت و حریت را بسرایید همراه و پشتیبان شما خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد:موسیقی حماسه ساز لرستان در کشور شناخته شده است از همه هنرمندان در عرصه موسیقی و هنر تقدیر می کنیم.

انتهای پیام/