نخبه پروری و برقراری عدالت آموزشی مهمترین هدف موسسه علمی آموزشی رزمندگان لرستان است

مدیر موسسه علمی _ آموزشی رزمندگان استان ،گفت:نخبه پروری،کمک‌ به برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم ، با هدف ارتقا سطح علمی دانش آموزان بی بضاعت از اهداف این موسسه است.

به گزارش همای سعادت، سرهنگ پاسدار سجاد فهیمی،در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : این موسسه با کادری مجرب در سطح کشور فعالیت می کند و با ۲۶ سال سابقه در راستای ارائه خدمات علمی به سراسر کشور ، از قدیمی ترین موسسات کشور است.

وی رسالت موسسه علمی آموزشی رزمندگان در کشور و استان را پرورش نیروهای نخبه در سطح اجتماعی عنوان کرد و افزود: جمعیت هدف ما صرفاً دانش آموزان نخبه نیستند و تقویت بنیه نخبه علمی کشور در مناطق محروم از دیگر اهداف موسسه است.

مدیرموسسه علمی آموزشی رزمندگان لرستان ،گفت : این موسسه در استان های یزد ، شیراز ، اصفهان و تهران خدمات زیادی ارائه کرده است ولی در لرستان، سالهاست که راکد است و حدود یکماه است که فعالیتش را آغاز کرده است.

توزیع ۷هزار بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان نیازمند

فهیمی از اهداء ۷ هزار بسته کمک آموزشی به دانش آموزان مستعد نیازمند در نخستین رزمایش علمی کشور در لرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز گرامیداشت هفته بسیج و با همکاری سپاه و بسیج در مرحله نخست این رزمایش علمی، ۳۵۵ بسته کمک آموزشی به یاد ۳۵۵ شهید شهر سپید دشت ، بین دانش آموزان نیازمند این شهر توزیع شد.

برگزاری دومین رزمایش علمی با نام شهید “فخری زاده” در لرستان

فهیمی ادامه داد : در مرحله دوم رزمایش در خرم آباد به تعداد شهدای این شهرستان و با نام”شهید فخری زاده”، به ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مستعد بسته کمک آموزشی شامل کیف، جزوات کمک آموزشی، نوشت افزار و اقلام فرهنگی، توسط این موسسه ، اهداء شد.

وی افزود : به زودی سایر شهرستانهای استان نیز از خدمات علمی آموزشی این موسسه بهره مند خواهند شد.

مدیر موسسه علمی آموزشی رزمندگان ، گفت: در رزمایش علمی، دانش آموزان در دو گروه ویژه تعریف شدند؛ گروه نخست، دانش آموزانی که در نقاط کم برخوردار استان سکونت دارند و فاقد زیر ساختهای مخابراتی هستند و گروه دوم، دانش آموزانی هستند که از امکانات مخابراتی برخوردارند، اما به دلیل کمبودهای اقتصادی، توان خرید گوشی همراه هوشمند و استفاده از فضای مجازی را ندارند.

فهیمی ، با اشاره به اینکه موسسه و اساتید مجرب آن در استان مورد تایید معاونت آموزشی آموزش و پرورش قرار گرفته، بیان کرد: با برگزاری آزمون در تمام مدارس مناطق محروم لرستان ، ۳۰ نفر از دانش آموزان پایه ششم که رتبه لازم را کسب کنند ، تا زمان ورود به دانشگاه از خدمات علمی، آموزشی و مشاوره موسسه به طور رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه نخستین کتاب هوشمند ایران به مناسبت هفته بسیج توسط این موسسه رونمایی شد، گفت: این کتاب مناسب مقطع متوسطه است که مطالب آموزشی به صورت تصویری در این کتاب ارائه می شود و حدود ۵ میلیارد تومان برای موسسه هزینه داشته اما چون هدف ما درآمدزایی نیست پس از ساماندهی ، کتاب را با قیمت ارزان حدود ۱۵۰ هزار تومان وارد استان خواهیم کرد.

مدیر موسسه رزمندگان اسلام لرستان با بیان اینکه برای دانش آموزان مقطع متوسطه لیگ علمی پایا برگزارمیکنیم عنوان کرد : کمک به دانش آموزان متوسطه دوم ، جهت پیشرفت و موفقیت در کنکور و همچنین توزیع رایگان کتاب بین دانش آموزان عشایر با کمک خیرین در مناطق محروم و پک های آموزشی از دیگرخدمات این موسسه است.
فهیمی با بیان اینکه با هدف خدمت علمی و آموزشی پیش میریم و به دنبال درآمد نیستیم، افزود: قصد داریم آموزشگاه مخصوص آقایان و خواهران در فضای استان راه اندازی کنیم .

گفتنی است، درپایان این جلسه ، یاسر بسطامی به عنوان مدیر روابط عمومی مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام در لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/