نقش آفرینی تشکل های مردم نهاد برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

سرپرست معاون استاندار لرستان بر نقش‌ آفرینی تشکل های مردم نهاد در تحقق مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت،احسان یاوری روز شنبه در نشست هم اندیشی با مسوولان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استان اظهار کرد:تشکل های مردم نهاد برای آموزش و تربیت،بحران های اجتماعی،جوانی جمعیت، استقرار و قوام خانواده با جدیت ورود پیداکرده زیرا با مشارکت این سازمان ها،معضلات اجتماعی استان قابل حل است.
وی با بیان این که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد پشتیبان امنیت هستند، افزود:شرط تحقق مردم‌سالاری دینی حضور فعالانه همه اقشار مردم در عرصه‌های اجتماعی و به ‌ویژه در حاکمیت و حکمرانی است. 
سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان،بخش بسیار مهم تحقق مردم‌سالاری را حضور مردم در حل مسائل دانست،گفت:در نظام مردم‌ پایه، هم باید مدیران از میان مردم انتخاب شوند و هم مسائل،مشکلات و چالش‌ها با حضور آنان حل شوند و برای تحقق این مقوله سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی،مهم‌ترین رکن هستند.
وی افزود:اگر بخواهیم نظامی پیشرو،مقتدر و در مسیر پیشرفت داشته باشیم باید به مردم و به ویژه تشکل‌های مردم نهاد توجه کنیم و نقش این تشکل‌ها را در حاکمیت و حکمرانی در حل مسائل اجتماعی پر رنگ کنیم. 
یاوری به ظرفیت عظیم لرستان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی اشاره کرد ویادآورشد:موارد متعددی از مشارکت‌های اجتماعی در حل مسائل اجتماعی در تاریخ و فرهنگ بومی لرستان و زاگرس‌نشینان وجود دارد و می‌تواند که یک فرصت فوق‌العاده برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت گرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مسائل و مشکلات مردم و جامعه باشد. 
وی افزود:امنیت پایدار از میان مردم رشد می‌کند و هرچه سرمایه اجتماعی بالاتر برود به تبع آن امنیت اجتماعی بالاتر می‌رود وتشکل‌های مردم‌نهاد پشتیبان و مقوم امنیت هستند و می‌توانند از بحران‌های اجتماعی جلوگیری کنند. 
سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان با بیان این که تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند،گفت:این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات،انتخاب اصلح،مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌ کننده باشند.
در این جلسه هر یک از نمایندگان تشکل‌های مردمی ضمن تشریح عملکرد خود به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو مجموعه خود پرداختند و خواستار رفع و پیگیری آن شدند. 
بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های انجمن‌های مردم‌نهاد،تعامل بیشتر بین مدیران و تشکل‌های مردم‌نهاد،استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی استان، ساماندهی حیوانات ولگرد از سوی دستگاه‌های تخصصی از جمله موارد عنوان شده در این جلسه بودند. 
۵۰۰ تشکل و انجمن مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی،اجتماعی، بهداشت و درمان،خیریه،محیط زیست و میراث فرهنگی در استان ثبت شده است.
این جلسه به ریاست سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان و با حضور مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی و بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسوولان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در سالن شماره ۲ استانداری لرستان برگزارشد.

انتهای پیام/