نقش اثر گذار رسانه های داخلی در ترویج فرهنگ جهاد تبیین

نظری، با اشاره به نقش موثر رسانه در جهاد تبیین گفت: در نظام اسلامی، جایگاه مهم رسانه‌ از نوع رسانه‌ی توحیدی است که در مسیر جهاد تبیین و مطالبه‌گری، حرکت می‌کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه لرستان با خبرنگاران، عصر روز سه‌شنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه در محل سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه، برگزار شد.

دکتر علی نظری سرپرست دانشگاه لرستان در این نشست، اهمیت فعالیت رسانه‌ای در جهان امروز را توضیح داد و گفت: شاهد هستیم رسانه‌های نظام استکبار جهانی، به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که باطل را در مقام حق، به افکار عمومی نشان می‌دهند و حتی جنایاتی همچون جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و برعکس نشان می‌دهند اما در نظام اسلامی، مبنای فعالیت رسانه‌ای یک فعالیت مبتنی بر اخلاق، انصاف و رعایت معیارهای دینی است.

وی افزود:اهمیت فعالیت رسانه‌ای در تعالیم قرآن کریم تا جایی است که خداوند متعال به قلم، سوگند خورده است و این نشان می‌دهد در تعالیم دین اسلام، جایگاه قلم و فعالیت رسانه‌ای، یک جایگاه بسیار مهم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تصریح کرد: اگر بخواهیم با نگاه دینی و قرآنی به فعالیت رسانه‌ای نگاه کنیم قلم و نوشتن کلمات و واژگان، دارای ارزش والایی هستند.

نظری، تشریح کرد:اهمیت و جایگاه قلم تا جایی است که می‌تواند صلح را در جهان ترویج کند یا برعکس، جنگ و خشونت را در جهان رواج بدهد؛ بنابراین، برای همه‌ی کلماتی که به قلم می‌سپاریم بایستی مسئولیت و تعهد داشته باشیم.

وی بیان کرد:رسالت رسانه در تعالیم دینی و اسلامی آن است که حقیقت را بیان کند؛ زیرا فعالیت رسانه‌ای و قدرت بیان، در نظام هستی از جایگاه مهمی نزد خداوند متعال، بهره‌مند است.

سرپرست دانشگاه لرستان، گفت:متناسب با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فعالیت رسانه‌ای و جهاد تبیین کاملاً در یک راستا هستند؛ در نظام اسلامی، جایگاه مهم رسانه‌ از نوع رسانه‌ی توحیدی است که در مسیر جهاد تبیین و مطالبه‌گری، حرکت می‌کند.

نظری افزود: وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شد در واقع با یک رسالت رسانه‌ای، پیام خداوند متعال را به مردم منتقل کرد؛ اینجاست که اهمیت فعالیت رسانه‌‌ای در پیام‌رسانی مبتنی بر حقیقت و توحید، مشخص می‌شود.

وی توضیح داد: رستاخیز رسانه‌ای یک موضوع است که در آن رسانه، به‌دور از دروغ‌ پراکنی و براساس اخلاق اسلامی و صداقت، وقایع را صادقانه برای افکار عمومی، مسئله‌شناسی و منعکس می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان، ادامه داد:دغدغه‌هایی که رسانه‌ها بیان می‌کنند بایستی در مسیر اهداف والای انقلاب اسلامی، توحید‌گرایی، مردم‌گرایی و مطالبه‌گری، دقت و راستگویی و اخلاق اسلامی باشد.

نظری، تبیین کرد:رسانه، یک دانشگاه است و دانشگاه هم متقابلاً یک رسانه است؛ هر دو طرف بایستی همکاری‌های دوجانبه‌ی خود را گسترش دهند زیرا رسالت هر دو نزدیک به هم است.

سرپرست دانشگاه لرستان، اظهار داشت:فعالان رسانه و خبرنگاران، دانش‌آموختگان نظام دانشگاهی هستند و این خود گویای اهمیت فعالیت دانشگاهی است که نیروهای متعهد و متخصص را تربیت می‌کند.

نظری، افزود: در ایام بیماری کرونا هم شاهد بوده و هستیم که دانشگاهیان از جمله پزشکان، پرستاران و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند و فراموش نکنیم این‌ها تربیت‌شده‌ی نظام دانشگاهی هستند.

وی، اهمیت نظام دانشگاه را براساس سخنان حضرت امام (ره) توضیح داد و تشریح کرد که حضرت امام (ره) فرمودند که دانشگاه مبداء همه‌ی تحولات است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، توضیح داد:ما در راستای توجه به شعار سال، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی و مسئله‌محور مبتنی بر نظام مسائل استان لرستان را گسترش بدهیم.

سرپرست دانشگاه لرستان تبیین کرد: نگاه ما این است که دانشگاه باید کاهش‌دهنده‌ی نظام مسائل باشد و در این جهت، برنامه‌ریزی‌های لازم برمبنای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی را آغاز کرده‌ایم.

نظری، تصریح کرد:رابطه‌ی دانشگاه با جامعه،‌صنعت، کشاورزی، گردشگری و … باید به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف جامعه برای رفع مشکلات خود به دانشگاه مراجعه کنند و از دانشگاه به عنوان یک ظرفیت پایدار نخبگانی، راهکار و راه‌حل بخواهند.

سرپرست دانشگاه لرستان، افزود: اینکه بخش‌های مختلف جامعه همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری از حالت سنتی به حالت‌های صنعتی و پیشرفته تبدیل شوند مرهون آن است که بایستی رسانه و دانشگاه، هر دو، نوع نگرش‌ها و ذائقه‌ها را تغییر بدهند و نگرش‌ها و رویکردهای بخش‌های مختلف جامعه در جهت پیشرفت همراه با عدالت باشند.

وی بیان کرد:رسانه و دانشگاه هر دو بایستی به مباحث مرتبط با آینده‌پژوهی بیش از پیش، توجه کنند تا در حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، نقش اثرگذاری داشته باشند.

نظری، گفت: دانشگاه و رسانه با همکاری همدیگر بایستی فرهنگ مهارت‌آموزی کاربردی را در جامعه ترویج کنند تا فرهنگ کار براساس داشتن مهارت‌های کافی، در جامعه نهادینه شوند.

انتهای پیام/