نقش زنان در تولید ناخالص ملی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، نقش زنان در تولید ناخالص ملی می‌باشد و کشورهایی که توانسته‌اند از این سرمایه عظیم انسانی به خوبی استفاده کنند در مسیر توسعه‌یافتگی گام‌های اساسی طی کرده‌اند.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،ناهید پرویزپور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اداره‌کل پست استان، اظهار داشت: اشتغال و کارآفرینی موتور محرکه توسعه و رونق اقتصادی است و زنان به عنوان نیمی از جمعیت هر کشور نقش مهمی در روند تولید و ایجاد اشتغال دارند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، نقش زنان در تولید ناخالص ملی می‌باشد و کشورهایی که توانسته‌اند از این سرمایه عظیم انسانی به خوبی استفاده کنند در مسیر توسعه‌یافتگی گام‌های اساسی طی کرده‌اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر به آموزش‌های اشتغالزایی به جامعه زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و زنان دارای تحصیلات دانشگاهی توجه ویژه داشته است.

پرویز پور ادامه داد: با اجرای طرح‌های آموزشی توانمندسازی اقتصادی و اعطای تسهیلات کم‌بهره ، بخشی از جامعه هدف به توانمندی لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خود رسیده‌اند.

وی گفت: همواره یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی زنان کارآفرین، بازار فروش محصولات بوده و عدم دسترسی آسان به مراکز فروش دستاوردها در بسیاری از موارد موجب دلسردی و قطع فعالیت اقتصادی زنان شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان اضافه کرد: تجارت الکترونیک به دلیل مزایایی که برای مشتریان و صاحبان تجارت دارد، در آینده‌ای نزدیک مهمترین روش داد و ستد در معاملات خواهد شد، لذا بسترسازی و نشست‌های تخصصی و آموزش‌های لازم برای نحوه ورود به بازارهای اینترنتی کیفی‌سازی محصولات ، برندسازی و نیازسنجی سلایق مشتریان برای رقابت با سایر محصولات موجود در بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.

پرویزپور بیان کرد: تشویق صاحبان تجارت و تولیدکنندگان به استفاده از تجارت الکترونیک به توسعه اشتغالزایی و رونق تولید در استان کمک می‌کند و اداره‌کل پست هم در بحث آموزش و هم در ایجاد زمینه و بستر لازم در این راستا نقش مهم اثرگذاری دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آموزش استفاده از فناوری تجارت‌ الکترونیک باید ساده و روان و قابل استفاده برای همه صاحبان کسب‌وکار در هر سطح سواد و تحصیلات باشد.

انتهای پیام/