نقش کلیدی مراکز مشاوره پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی

فرمانده انتظامی لرستان گفت: مراکز مشاوره پلیس در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، پرونده های قضائی و رفع مشکلات شهروندان نقش کلیدی و مستقیم دارند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سردار”یحیی الهی” در جلسه توسعه و تقویت مراکز مشاوره، در جمع مشاوران و مددکاری کلانتری های استان، اظهار داشت: مراکز مشاوره انتظامی می بایست روز به روز تقویت شوند و از مشاوران مجرب و با تحصیلات مرتبط استفاده شود.

وی افزود: مشاوران پلیس در راه رسیدن به اهداف آنها کمک و از تشکیل پرونده های قضائی پیشگیری می کنند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: مشاوران پلیس می بایست در مراکز مختلف و جوامع هدف حضور یابند و با ارائه آموزش ها و هشدارهای پلیس از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند.

این مقام انتظامی لرستان با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی مصالحه پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری های استان در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: مراکز مشاوره پلیس در کاهش انواع جرائم، شامل، اختلافات خانوادگی، مشاوره تحصیلی، پرونده های قضائی و رفع مشکلات شهروندان نقش کلیدی و مستقیم دارند.

سردارالهی با بیان اینکه تامین امنیت روانی برای شهروندانی که به پلیس مراجعه می کنند از وظایف اولیه و پایه ای مشاوران است، تاکید کرد: مشاوران کلانتری ها، فضای کلانتری را برای مراجعان تسهیل می کنند و آسایش خاطر به آنان می دهند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه پلیس پناهگاه عموم مردم جامعه است ،خاطر نشان کرد: تجهیز و تقویت مراکز مشاوره در سطح کلانتری های استان در دستور کار این فرماندهی است.

انتهای پیام/