نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به خشکسالی لرستان

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توزیع اعتبارات در استان ها نکاتی را بیان کرد و گفت: از اعتبارات خشکسالی سال جاری نگاه ویژه ای نسبت به استان لرستان خواهیم داشت.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، گودرزی نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی و مدیر آب و خاک سازمان با عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعتبارات استان در محل دفتر معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این دیدار شاهرخی ظرفیت های موجود استان در بخش کشاورزی را به صورت ویژه بیان و خواهان افزایش اعتبارات شد.

در ادامه گودرزی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود طرح موضوع و از اقدامات و اجرای پروژه های در بخش کشاورزی تشکر و خواستار افزایش اعتبارات در بخش های مختلف شدند.

در این نشست الوندفر مدیر آب و خاک سازمان نیز گزارش کلی اعتبارات و مشکلات استان را عنوان کرد.

در پایان عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از روند توزیع اعتبارات در استان ها نکاتی را بیان کرد و گفت؛ از اعتبارات خشکسالی سال جاری نگاه ویژه ای نسبت به استان لرستان خواهیم داشت.

گفتنی است، خسارت ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی ۱۲ هزار میلیارد تومان می باشد که پیش تر به جهت حمایت از بهره برداران آسیب‌دیده، سود تسهیلات کشاورزان از محل بند (خ) و بند (ز) با سررسید سال ۱۴۰۰ به مبلغی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار گرفته است( اصل تسهیلات امهال شده در بانک‌های عامل حدود ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است).

همچنین به جهت حمایت از تولید و بازتوانی آسیب دیدگان بخش کشاورزی حدود ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به زودی بین آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی با اولویت کشاورزان دارای بیمه نامه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/