همت ستودنی معلم نابینای لرستانی برای حفظ قرآن

روشندل لرستانی با تاکید بر اینکه فراگیری قرآن باید بیشتر گسترش یابد،گفت:هرچقدر روحیه نشاط در محیط‌های قرآنی برای فراگیران وجود داشته باشد سبب می‌شود تا اثرگذاری و جاذبه بیشتری داشته باشد.

معصومه فرج‌پور در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهارداشت: ۳۹ سال سن دارم و دارای مدرک دکترای ادبیات فارسی هستم که در حال حاضر به عنوان معلم در مدارس استثنایی فعالیت دارم،قبل از رفتن به مدرسه با قرآن آشنا شدم،حفظ جزء ۳۰ را آغاز کردم و بعد از مدتی به سمت قرائت رفتم و حدود ۲۰ سال است که در این رشته فعالیت دارم و توانسته‌ام چندین رتبه کشوری را کسب کنم.

وی افزود:با توجه به اینکه نابینا هستم اما تلاش کردم تا نه تنها در دوران تحصیل و دانشگاه موفق شوم بلکه در حوزه قرآنی و نهج‌البلاغه هم فعالیت داشته باشم.

شرکت‌کننده مسابقه قرآنی تصریح کرد:از ابتدای امسال تصمیم گرفتم تا حفظ قرآن را از اول آغاز کنم، به همین خاطر حفظ جزء اول را شروع کردم و تصمیم دارم تا این کار را ادامه دهم البته در این دوره از مسابقات قرآنی در بخش حفظ ۴۰ حکمت نهج‌البلاغه شرکت کردم.

وی با اشاره به هتک‌حرمت دشمنان به قرآن، گفت:برگزاری مسابقات قرآنی بهترین اقدام در برابر توهین به قرآن است که ثابت می‌کند چقدر قرآن در بین ما مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و هر روز دوستداران و علاقمندان به قرآن بیشتر می‌شود.

فرج‌پور عنوان کرد:هتک‌حرمت توسط دشمنان سبب می‌شود تا خودشان را در این اقدامات غیر انسانی بیشتر نمایان کنند و همه اذهان عالم نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای پیدا می‌کند چرا که هر کلمه از قرآن، دنیایی مفاهیم را به همراه دارد که بهترین هدایت‌گر است.

وی با تاکید بر اینکه فراگیری قرآن باید بیشتر گسترش یابد، بیان کرد: هرچقدر روحیه نشاط در محیط‌های قرآنی برای فراگیران وجود داشته باشد سبب می‌شود تا اثرگذاری و جاذبه بیشتری داشته باشد و باید توجه داشت که مانوس شدن با قرآن در زندگی اثرات بسیار خوبی را به همراه دارد حتی اگر افراد فقط آن را بخوانند، لفظ قرآن هم می‌تواند اثرگذاری خوبی را داشته باشد.

انتهای خبر/