همکاری دوجانبه دانشگاه لرستان و باشگاه خیبر برای ساخت آکادمی ورزشی

سرپرست دانشگاه لرستان و مدیران باشگاه فرهنگی، ورزشی خیبر خرم‌آباد بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در جهت ارتقای زیرساخت‌های ورزشی دانشگاه لرستان تأکید کردند.

به گزارش همای سعادت، نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان با مدیران باشگاه خیبر خرم‌آباد برگزار شد و دو طرف بر افزایش سطح همکاری‌ها به‌ویژه مشارکت باشگاه خیبر در ساخت آکادمی ورزشی سایت مرکزی دانشگاه لرستان تأکید کردند.

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، در این نشست، گفت:برگزاری این نشست در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه است و یکی از بخش‌های مهم جامعه، صنعت ورزش است.

وی توضیح داد:یجاد آکادمی فوتبال و ایجاد پژوهشکده‌های ورزشی در دانشگاه لرستان با مشارکت باشگاه خیبر از تصمیمات این نشست بود.

نظری تشریح کرد:ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه ورزش به‌ویژه در صنعت فوتبال از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود و تقویت ورزش مبتنی بر دانش و استفاده هرچه بیشتر از اعضای هیئت علمی متخصص ورزش، مورد تأکید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه لرستان تصریح کرد:فوتبال را نباید فقط یک صنعت دید؛ بلکه فوتبال یکی از مؤلفه‌های فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز هم محسوب می‌شود؛ این مؤلفه می‌تواند در بعد اجتماعی باعث تقویت همبستگی در جامعه شود.

نظری، اظهار داشت:فوتبال علاوه بر اینکه صنعت است به نوعی، قدرت نرم هم محسوب می‌شود و ما می‌بینیم که فوتبال می‌تواند در بخش فرهنگ، الگوهای فرهنگی و اجتماعی برای جامعه ایجاد کند.

وی گفت:رویکرد دانشگاه لرستان نیز در مسیر حل‌المسائلی است و در این راستا، دانشگاه تلاش می‌کند با همکاری و مشارکت باشگاه خیبر، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ورزشی شکل بگیرند و تقویت شوند.

دانشگاه لرستان و باشگاه خیبر؛ دو ظرفیت مهم علمی، ورزشی لرستان

دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان در این نشست گفت:ورزش به‌ویژه ورزش فوتبال در دنیای امروز یک صنعت است و ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت ورزش باید گسترش یابد.

وی افزود:باشگاه خیبر یکی از ظرفیت‌های مهم ورزشی و فرهنگی استان لرستان و تلاش ما به عنوان مجموعه دانشگاه لرستان این است که ورزش را هرچه بیشتر و بهتر به‌صورت روش‌مند و علمی، توسعه بدهیم.

حجازی اظهار داشت:باشگاه خیبر و دانشگاه لرستان، هرکدام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف ورزشی و علمی را دارند و ما باید کوشش کنیم با تقویت همکاری‌های دوجانبه، یک مجموعه‌ی علمی، ورزشی تشکیل بدهیم.

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان تصریح کرد:براساس توافقات به عمل آمده، باشگاه خیبر در ساخت آکادمی ورزشی دانشگاه لرستان مشارکت فعال خواهد داشت که یک زیرساخت ورزشی برای استان لرستان خواهد بود.

تقویت همکاری‌های مشترک برای ساخت آکادمی ورزشی

در این نشست، دکتر حسین اسدی‌پور، قائم مقام و مدیرعامل باشگاه خیبر گفت:ورزش باید با نگاه آکادمیک دنبال شود و تقویت همکاری‌های دوجانبه باشگاه خیبر با دانشگاه لرستان در این راستاست.

دکتر اسدی‌پور توضیح داد:«استان لرستان دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله ظرفیت ورزش است و تلاش ما این است که زیرساخت‌های علمی و آکادمیک ورزش استان، توسعه یابند.

وی تصریح کرد:تلاش باشگاه خیبر با همکاری دانشگاه لرستان این است که باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی، به دانشگاه لرستان با انگیزه‌ی خیرخواهانه و نیکوکارانه کمک شود تا بتوانیم مکان‌های ورزشی و زیرساخت‌های ورزشی این دانشگاه را ارتقاء داده و گسترش بدهیم.

مدیرعامل باشگاه خیبر، تشریح کرد:اعضای هیئت علمی متخصص ورزش و دانشجویان رشته‌های تربیت‌بدنی از جمله ظرفیت‌های آکادمیک استان لرستان هستند که بایستی از این ظرفیت‌ها با تقویت همکاری‌های دوجانبه، به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

انتهای پیام/